donderdag 12 februari 2015

RECENSIE | En dan de liefde - Susan Smit +WIN

Smit onderzoekt de romantische liefde in al haar facetten: roemloos daten, het verlangen naar de ware, koortsachtig verliefd zijn, de ‘foute mannen’-valkuil, weer alleen zijn, samenwoonirritaties, lusthormonen en roze brillen, zelftrouw en bindingsangst, eigenliefde, babystress en de eeuwige vraag: gaan jullie nog trouwen? Smit schrijft openhartig en met zelfspot over haar eigen lotgevallen, maar durft ook algemene conclusies te trekken over de aard van de liefde. 


En dan de liefde wil inspireren, amuseren, ontroeren, een spiegel voorhouden en tot denken stemmen: hoe saboteren of voeden we de liefde in ons leven? En hoe zorgen we ervoor dat ze blijft stromen?


Een paar weken geleden kwam er een heel leuk mailtje binnen van uitgeverij Carrera. Of ik wilde meedoen aan een blogbom rond En dan de liefde, het nieuwe boek van Susan Smit? Natuurlijk wilde ik dat! Zowel de cover - zo vrolijk! - als de flaptekst spraken me onmiddellijk aan.

Het eerste wat me opviel toen het boek op de mat viel, was natuurlijk de cover, maar ook het binnenwerk is prachtig vormgegeven. Stukken tekst worden opgefrist door leuke lijstjes, fotocollages en inspirerende quotes. Dat maakt het een leuk boek om gewoon af en toe in te bladeren.

 

Toch is dit boek meer dan alleen een mooie opmaak. Zo heeft Susan een heel prettige schrijfstijl. Haar verhalen zijn doorspekt met humor en herkenbaar voor iedere lezer, of je nu pas aan het daten bent of married with children. Met de nodige zelfspot vertelt ze over haar eigen ervaringen met de Liefde. Ze gaat in op zowat ieder aspect van de liefde. Daten, samenwonen en trouwen, maar ook liefdesverdriet en zelfliefde komen uitgebreid aan bod. De hoofdstukken zijn (chrono)logisch geordend, maar je kunt ze ook door elkaar lezen, of alleen de hoofdstukken die jou interessant lijken. Zelf heb ik het boek in één ruk uitgelezen, of misschien moet ik zeggen voorgelezen, want ik vond zoveel herkenbare dingen terug dat ik ze wel moest delen met mijn vriend.

En dan de liefde is zowel vanbinnen als vanbuiten een prachtig boek. Een feest van herkenning voor iedere lezer en echte opkikker voor je humeur.


WIN WIN WIN

Om jullie ook te laten genieten van dit heerlijke feel good boek over de liefde mag ik van uitgeverij Carrera één exemplaar weggeven!

Hoe maak je kans op een exemplaar van En dan de liefde?

Laat in een reactie op dit artikel weten wat het meest romantische is dat jij ooit hebt meegemaakt. Doe dit met een geldig e-mailadres, zodat ik je kan contacteren als je gewonnen hebt.

Meer kans maken?

Tweet dan volgend bericht: "Ik doe mee aan de winactie bij @Boekboetiek en maak kans op En dan de liefde van Susan Smit: http://tinyurl.com/l7mdatg"


Meedoen kan tot en met donderdag 19 februari 2015. De winnaar krijgt persoonlijk bericht en heeft drie dagen de tijd om te reageren. Komt er in die periode geen reactie, dan wordt er een andere winnaar gekozen.

Deze winactie is helaas afgelopen. De winnaar heeft persoonlijk bericht gehad.

7 opmerkingen:

  1. Dit boek zou ik graag willen lezen, maar ik ben helemaal niet romantisch. Dus ik denk eens goed na.... het meest romantische is dat mijn kersverse vriendje (nu al jaren mijn echtgenoot) een songtekst schreef speciaal voor mij. Dat heeft hij een paar keer gedaan. Ik hoopte natuurlijk dat hij het ook zou uitvoeren met zijn band, maar dat is niet gebeurd. Toch vond ik het heel bijzonder dat hij die gedichten voor mij maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaah! Leuk! Ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het zo'n lief boekje en ook zo leuk om te mogen lezen. En extra leuk omdat ik van Susan Smit al meer boeken heb gelezen en ik de quotes dus nog wel een beetje herkende :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Lalage, dat is wel super romantisch! Om eerlijk te zijn, zijn mijn vriend en ik totaal niet romantisch ingesteld, maar juist een beetje praktisch. Dit blijkt ook wel dat hij niet vaak een 'leuk' cadeautje voor mij meeneemt, maar juist iets praktisch wat ik nodig heb. Een leuk voorbeeld is een elektrische tandenborstel, haha.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dat romantiek in kleine dingetjes zit :-), namelijk dat mijn vriend me altijd lopend van het station komt halen als ik later op de avond thuis kom, dat er thee klaar staat als ik moe thuis kom, of stiekem iets lekkers in elkaars tas doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind elkaar liefhebben en waarderen het mooiste in een relatie. Er zijn in goede en kwade dagen en je partner zich goed laten voelen zonder dat je iets terug verwacht is het mooiste dat er is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moeilijke vraag. Persoonlijk heb ik weinig romantische moment meegemaakt, maar zie ze wel regelmatig. De liefde, de kleine dingen die je voor elkaar doet, een lach, een blik, een knuffel, broodsmeren, een liefdevol briefje enz. Hoop dat ik ook op een dag de kleine liefdevolle momenten met iemand mag delen.
    (getweet @TurtleBookwurm)

    BeantwoordenVerwijderen