woensdag 18 februari 2015

EVENEMENT | Boekenweek 2015: Te gek voor woorden!

Onder het motto "Waanzin. Te gek voor woorden" vindt van 7 tot 15 maart de tachtigste Boekenweek plaats, voor de tweede keer in Nederland én Vlaanderen tesamen. In honderden bibliotheken, boekwinkels, musea en theaters is er vanalles te beleven op literair vlak.

Het Boekenweekgeschenk is dit jaar van de hand van Dimitri Verhulst. Bij aankoop van 12.50 euro aan boeken krijg je bij je boekhandel De zomer hou je ook niet tegen cadeau. (Het perfecte excuus om weer wat boeken in te doen, want ik ben heel benieuwd naar dit boek.)

De openbare bibliotheken komen daarnaast met de Boekenweekbundel Te gek voor woorden op de proppen, met verhalen van o.a. Myrthe van der Meer, Heleen van Royen en Ronald Giphart. In deze verhalenbundel nemen zij de lezer mee naar hun meest waanzinnige ervaringen.

Om alvast in de sfeer te komen kun jij zelf ook aan de slag met het thema Waanzin. Als je voor 31 maart jouw waanzinnige verhaal instuurt voor de Boekenweekschrijfwedstrijd, maak je kans op een geweldige prijs. Juryvoorzitter Ronald Giphart kiest namelijk niet alleen de mooiste verhalen uit, hij neemt de winnaars ook mee op een vijfdaagse reis naar IJsland. Als dat geen te gekke prijs is!

Alle informatie over de Boekenweekschrijfwedstrijd en de Boekenweek in het algemeen lees je hier.


4 opmerkingen:

  1. Interessant nieuws! De schrijfwedstrijd lijkt me vrij moeilijk, maar zo'n extra boek van Verhulst is inderdaad een mooi excuus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat ik dit jaar tijdens de Boekenweek in de bibliotheek geraak. Daar organiseren ze vaak leuke zaken tijdens deze week. Alleen had ik door drukte en een slechte gezondheid nooit de tijd/kans om te gaan tijdens de vorige edities.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er komt bij mij ook iedere keer wel iets tussen waardoor ik niet in de bib geraakt. We proberen het dit jaar gewoon nog eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat vind ik ook. Schrijfwedstrijden zijn over het algemeen niet iets waar ik snel aan mee zal doen.

    BeantwoordenVerwijderen