zondag 13 juli 2014

Boekboetiek.be is een feit!


Ik heb weken, zo niet maanden, getwijfeld of ik inderdaad mijn eigen domein moest aanschaffen. Ik wou wel graag van dat lange blogspot.be vanaf, maar was het echt de moeite waard? Toen ik een paar weken geleden eindelijk de knoop doorhakte en www.boekboetiek.be kocht, heeft het nog tot vandaag geduurd voor mijn blog daadwerkelijk verhuisde. Ik ben nu eenmaal een echte bangerik.  Alle recensies foetsie, oude links verdwenen, foto's weg, volgers die mijn blog niet meer terugvinden, ... Er speelden zich talloze doemscenario's af in mijn hoofd, het ene al erger dan het andere. 

Het grootste probleem was echter het feit dat ik zo'n beetje een nul ben wat computers betreft. Ik kan er vlotjes mee werken en de meeste computerproblemen krijg ik wel opgelost, maar bij DNS, nameservers en andere hocus pocus zijn ze me kwijtgeraakt. Hulde dus aan de vriendelijke heren van de klantendienst van Versio, die eigenlijk alles voor mij geregeld hebben (en aan mijn vriend die uiteindelijk zei: "Doe het nu gewoon!").

Uiteindelijk bleek al mijn gepieker voor niks te zijn, want een paar seconden nadat ik op DE knop klikte (het leek wel een raketlancering!), was alles in kannen en kruiken. De oude links werken nog, alle artikels zijn nog terug te vinden en mijn Bloglovin-volgers worden ook zo snel mogelijk overgezet. Jippie!! Ik ben stiekem best fier op mezelf en heel blij met mijn heerlijk professioneel ogend eigen domein ;-)


Tot de volgende keer!
Annelies

22 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd Annelies! Groetjes Luna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte met je nieuwe domeintje. Veel (blog) plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gedaan Annelies! Proficiat! Je zult er veel plezier van hebben (en wij ook :) ).
    Groetjes Ceciel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spannend lijkt me dat, maar fijn dat het is gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het alleszins heel spannend, vooral omdat ik er niks van ken :-)

      Verwijderen
  5. Gefeliciteerd met je eigen domein! Ik durf het niet aan en blijf lekker veilig op mijn wordpress blogje haha. Maar heel dapper dat je de stap hebt durven zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een sprongetje in het diepe, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb!

      Verwijderen
  6. Gefeliciteerd met je nieuwe domein! En niet zo bang zijn, want met een domeinkoppeling alleen kan er nooit wat fout gaan ;). Pas als je overgaat van blogger naar bijvoorbeeld een eigen hosting, dan mag je met knikkende knieen achter de computer zitten. ;) Maar geniet van je korte url! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Emmy! Handig om weten, had iemand me dat maar eerder verteld :-)

      Verwijderen
  7. Proficiat! Ik kan me voorstellen dat het niet zonder stress is gebeurd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Nee en ik ben nogal een stresskonijn, vandaar :-)

      Verwijderen
  8. Spannend hé die overstap naar een eigen domeinnaam. Ik heb zelf lange tijd mijn site onder een users.telenet.be ... naam gehad. Maar dat was zo'n mond vol dat ik blij ben dat ik nu al een tijdje een eigen naam heb. Gelukkig heb ik ook een echtgenoot die me daarbij kon helpen want dat had anders wel een probleem geweest. Veel succes met je eigen url!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik ben wel blij dat ik van die lange naam vanaf ben, staat een stuk professioneler. Wat moeten we toch zonder onze mannen he? :-)

      Verwijderen