zondag 29 april 2018

Wat ik onthoud van het Clavis Book Café 2018

Gisteren vond in de prachtige Herkenrodeabdij in Hasselt de tweede editie van het Clavis Book Café plaats. Vorig jaar werd het een superleuke namiddag en ook deze editie was top. Dit is wat ik er zeker van ga onthouden.


- Dat de kiss & ride aan het station van Hasselt sinds kort een taxistandplaats is en dat ik dat - ondanks dat ik echt wel mensen moest vervoeren - niet ben. Gelukkig was een politieagente zo vriendelijk om me daarop attent te maken.

- Dat het altijd supergezellig is om al die lieve collegaboekbloggers- en vloggers terug te zien. <3

- Dat jonge talenten als Nell De Smedt bij Clavis aan het goeie adres zijn. Ze las voor uit haar debuutroman Circe die deze maand verschijnt. Wat een talent! 

- Dat een uurtje echt niet lang genoeg is om te leren handletteren, al deed Tinneke van Hello Alice een meer dan verdienstelijke poging. 

- Dat menselijke gevoelens en problemen van alle tijden zijn, of je verhalen zich nu afspelen in het verleden (zoals die van Luc Hanegreefs) of in de toekomst (zoals die van Miriam Borgermans).

- Dat een succesvolle bookstagramaccount zoals die van Michelle echt serious business is en dat er ook een hele strategie mee gemoeid is. Gelukkig kunnen wij daar dankzij haar boeiende workshop ook werk van maken.

- Dat Marcia, naast een fantastische moderator en interviewer, ook een hele goeie motivatiecoach zou zijn. Om het met haar woorden te zeggen: "Ik maak zulke lelijke dingen opdat jullie je beter zouden voelen over wat jullie gemaakt hebben."

- Dat ze bij Clavis verdorie lekkere taart hebben. Maar dat één stukje echt niet genoeg is om hongerige boekbloggersmagen te vullen.

- Dat échte boekbloggers daarom ook niet te verlegen zijn om om een tweede stuk taart te vragen.

- Dat zowel Kaat De Kock als Chinouk Thijssen heel wat van zichzelf in hun personages verwerken, vaak zonder het zelf te weten.

- Dat het weer een meer dan geslaagde middag was en ik al uitkijk naar een derde editie!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten