donderdag 1 februari 2018

Tot ziens januari, welkom februari

Met het nieuwe jaar stak ook de ondertussen vertrouwde lees- en blogdip, die me elk jaar in januari overvalt, de kop op. Ik had niet zoveel zin in lezen of bloggen en over de boeken die ik wel las, was ik veelal maar matig enthousiast.


Gelezen

Het labyrint der geesten - Carlos Ruiz Zafón
Helaas werden mijn torenhoge verwachtingen niet helemaal ingelost. Zafón is zoals steeds grandioos en poëtisch qua schrijfstijl, maar hij maakt het verhaal zo complex dat ik regelmatig verdwaalde in zijn labyrint.

Leven zonder filter - Fleur van Groningen
Ik zette grote ogen op toen ik het levensverhaal van de hoogsensitieve Fleur van Groningen las. Ongelooflijk wat die vrouw allemaal al heeft meegemaakt. Het is dan ook meer een biografie dan een zelfhulpboek. Ik vraag me ook af of haar persoonlijkheid niet eerder hierdoor bepaald is dan door haar hoogsensitiviteit. 

Atlas van de Nederlandse taal - Editie Vlaanderen
Over dit boek was ik wél erg enthousiast! Talloze weetjes over de Nederlandse taal aangevuld met toffe infographics en illustraties.

Het suikerboek - Damon Gameau
Ik wist dat suiker slecht was, maar ik ben oprecht gechoqueerd door de informatie die dit boek aanbrengt. Niet te geloven dat de voedselindustrie ons willens en wetens verslaafd maakt aan dat goedje en het ook nog eens bewust verkoopt als "gezonde voeding". Dit boek is een echte eye opener.

De edele kunst van not giving a f*ck - Mark Manson
Dit boek pretendeert geen zelfhulpboek te zijn, maar is dat niet zo stiekem eigenlijk wel. Eentje zonder ook maar een vleugje zweverigheid, dat dan weer wel. Maar wel vol goedbedoelde adviezen en quotes om te onthouden. En als je hetzelfde gevoel voor humor hebt als de auteur, zou je het ook best wel eens grappig kunnen vinden.

Geluisterd

Vijf spannende verhalen - Nicci French
Deze korte verhalen zijn stuk voor stuk onheilspellend. De open eindes zorgden ervoor dat ik er nog lang mee in mijn hoofd bleef zitten en telkens een ander vervolg bedacht.

En verder

Een nieuw jaar is natuurlijk niet compleet zonder goede voornemens. Ook wat lezen betreft stelde ik mezelf een paar doelen. Verder deelde ik ook vier van mijn favoriete inspirerende podcasts


Welkom februari!

In februari verschijnt er weer een nieuw boek van Jojo Moyes. Louisa Clark komt terug en daar kijk ik heel erg naar uit! In januari maakte ik al een begin in Mijn beeld van jou van Susan van Eyck en De laatste van ons van Adelaïde de Clermont-Tonnerre, dus die hoop ik ook zeker uit te lezen.

Welke boeken wil jij deze maand zeker lezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten