donderdag 21 december 2017

4 x waarom bullet journaling toch iets voor mij is

Toen de hele bullet journaling-hype opkwam, zwoer ik dat ik daar nooit ofte nimmer mee zou beginnen. Want, wees eerlijk, wie tekent er nu een hele agenda met de hand terwijl er zo'n leuke voorgedrukte exemplaren te koop zijn? En wie heeft er daar nu eigenlijk tijd voor? Tot ik dankzij Kelly en haar handleiding leerde dat een bullet journal écht alles kan zijn wat jij wilt dat het is. Niks meer, maar zeker ook niks minder. 


Het is wat ik wil dat het is
Zoals ik al zei: een BuJo kan alles zijn wat jij wilt dat het is. Een agenda, een (blog)planner, een to do-lijst, een schetsboek, een dagboek, ... Ik gebruik nog steeds een agenda om snel afspraken in de kunnen noteren. Voor alle andere dingen waar ik vroeger tientallen notitieboekjes, invulblaadjes en kleefbriefjes had die overal rondslingerden en daarna vergeten werden, is er nu mijn bullet journal.

Alles uit de kast
Al zolang ik me kan herinneren ben ik een verzamelaar. Van boeken, maar ook van mooie foto's en kaarten, van prentjes uit tijdschriften, van stickers, van pennen en stiften, ... Alles wat er mooi uitziet, belandt in mijn grote Collectie der Prachtige Prullaria. Na al die tijd heb ik nu dus eindelijk een manier gevonden om al die spulletjes ook eens effectief te gebruiken. 

Liefde voor lijstjes
Ook mijn liefde voor lijstjes heeft in mijn BuJo een uitlaatklep gevonden. Er is plaats voor àlle lijstjes die ik ooit al eens heb willen maken. De lekkerste gerechten, plekken die ik wil bezoeken, films die ik gezien heb, ... Je kunt het zo gek niet bedenken of het heeft een eigen lijstje gekregen.

Creativiteit oefenen
Ik geloof dat creativiteit iets is dat je - tot op zekere hoogte - kunt oefenen en trainen. Ik zal mezelf niet snel als een creatief persoon omschrijven, maar ik merk wel dat het me steeds beter lukt om de mooie dingen in mijn hoofd om te zetten naar iets "echt". En daar word ik oprecht blij van.


Ben jij ook helemaal fan van bullet journaling? Of zie je er het nut niet van in?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten