zondag 3 april 2016

Tot ziens maart, welkom april!

Met de komst van de lente lijk ik ook mijn leesflow weer teruggevonden te hebben en daar word ik heel erg blij van. Kijk je mee naar welke boeken ik vorige maand las?


Tot ziens maart!

Door de boeken die ik afgelopen maand las, loop ik voor het eerst in tijden weer op schema met mijn Goodreads-challenge. Ik begon met Blijf waar je bent, de nieuwste thriller van Sharon Bolton. Hij mag dan wel niet zo eng zijn als sommige van haar vorige boeken, maar hij bezorgde me toch de nodige koude rillingen.

En toen was het tijd voor één van de meest zomerse boeken van dit jaar: Ibiza, land van liefde van Mireille van Hout. Ze schreef een kleurrijk en sfeervol verhaal over een hippiecommune op Ibiza in de jaren '60 en '70, het perfecte zomerboek!

Een veel minder vrolijk verhaal is dat van de zeventienjarige Merel Melchers. Ze kampt al een paar jaar met een depressie en een eetstoornis en schreef hierover het autobiografische In de toren. Deze jonge meid heeft duidelijk talent en ik ben er zeker van dat ze met haar boek veel jongeren een hart onder de riem kan steken.

Ter gelegenheid van de Boekenweek mocht ik Albert moet naar huis van Homer Hickam lezen én weggeven. Ik was niet onverdeeld enthousiast over dit reisverhaal met een alligator in de hoofdrol, maar vooral de vormgeving kon me wel overtuigen.

Ook van Twintig regels liefde was het in eerste instantie de vormgeving die me aansprak. Maar achter het knappe uiterlijk van dit streepjesboek schuilt ook nog eens een prachtig verhaal. Dit was zonder twijfel mijn favoriete boek van maart. Ik durf zelfs te denken dat het ook een goeie kans maakt om favoriet van het jaar te worden.

Ik sloot maart af met De man die alles achterliet van Tanya Commandeur, een historische roman die gebaseerd is op het levensverhaal van haar betovergrootvader. De recensie van dit boek komt in de loop van volgende week online.

Welkom april!

In april kunnen jullie recensies verwachten van Het kleine leven van Norbert Jones van Marloes Kemming en Een verloren leven van Iona Grey; twee recensieboeken die ik pas toegestuurd kreeg. 

En ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik zou eindelijk nog eens wat boeken uit eigen kast willen lezen. Zo, dat is er uit. Duimen maar!

Wat was jouw favoriete boek van de afgelopen maand?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten