vrijdag 28 december 2012

De mooiste boeken van 2012!


Nu het einde van het jaar stilaan in zicht komt, slaan ze je overal om de oren met jaaroverzichten. Ik vind dat ik niet kan achterblijven en presenteer je daarom vandaag het Grote Boekboetiek Jaaroverzicht! Kijk mee welke boeken voor mij de beste van 2012 zijn!

«««««
««««½

««««
«««½
«««
Het glazen masker - Olga van der Meer
De magie van Kerst - Cathy Kelly 
Dagboek zonder data - Enid Bagnold
Back to School! - Jen Minkman
Onder het water - Morgan McCarthy
Britannia Road 22 - Amanda Hodgkinson
Het Winnaareffect - Ian Robertson
Kind van een oorlog - Anne Wiazemsky
Het weeskind - John Lahutsky

««½
Het vergeten gezicht - Solange Leibovici
Ysabella - Judith Visser
Taal is zeg maar echt mijn ding - Paulien Cornelisse

««
Jongens en Vuur - Ursula Hegi


Als ik er zo over nadenk en alle gelezen boeken bij elkaar zie, ben ik het voor het overgrote deel nog wel eens met het aantal sterren dat ik indertijd gaf. Alleen de boeken die drie sterren en drieënhalve ster kregen, zou ik graag nog eens door elkaar husselen.

Verder is het dus wel duidelijk dat De Gevangene van de Hemel van Carlos Ruiz Zafón voor mij de allerbeste roman van 2012 is!

Prijs voor beste thriller gaat naar Het Weeshuis van Franck Thilliez, die voor beste non-fictieboek naar Trees krijgt een Canadees van Bonnie Okkema. In de categorie Waargebeurd, ga ik voor PAAZ van Myrthe van der Meer.


Tot volgend jaar!
Annelies


Wat is jouw favoriete boek van 2012?


11 opmerkingen:

  1. Wat een lijst is het dan als je het zo samen ziet, haha! Erg leuk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind van mezelf niet dat ik superveel boeken lees, maar alles bij elkaar is het best een hoop. Ik ben in juni begonnen met Boekboetiek, dus het is eigenlijk maar een lijstje van een half jaar.

      Verwijderen
  2. Leuk om een overzichtje te hebben!
    Deze namiddag ga ik me hier zelf ook eens mee bezig houden. Ik ben altijd verbaasd als ik dan terug zie hoeveel boeken ik gelezen heb. :)
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie lijst! Er staan een paar boeken tussen die ik zeker nog wil lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke lijst. Ik ga ook maar eens kijken wat ik precies heb gelezen het afgelopen jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie lijst, zo bij elkaar. Een stuk of 20 Nederlandse-schrijvende schrijvers, niet slecht! ;-)

    Jammer dat er maar één écht goed was. Wel een hele goeie, overigens. Vond het ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lijst! Ik ken de meeste boeken niet, toch maar vaker lezen (:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw je hebt echt enorm veel boeken gelezen. mooie lijst

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga wel akkoord met het boek dat je het beste vindt. Ik vond het eigenlijk wel te kort, maar heerlijk hoe de verhaallijnen van de vorige boeken in elkaar vloeien. Ik kijk al uit naar het vierde en laatste deel...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het boek had zeker dikker mogen zijn, maar het verder heeft dat me niet gestoord. Nu kijk ik nog meer uit naar het volgende deel!

      Verwijderen