woensdag 2 maart 2016

Tot ziens februari, welkom maart!

Daar is maart weer! Als je naar buiten kijkt zou je bijna denken dat het al lente is en daar word ik heel erg vrolijk van. Niet alleen omdat het einde van mijn winterdip dan misschien in zicht is, maar ook in de hoop dat mooi weer en langere dagen mijn leeszin zullen aanwakkeren. Want als ik eerlijk ben, heb ik dit jaar mijn lees- en blogflow nog altijd niet gevonden...


Met vier gelezen boeken afgelopen maand heb ik een absoluut dieptepunt bereikt wat mijn leesfrequentie betreft. Ik zou het kunnen steken op het feit dat februari een korte maand is, maar dat zou niet eerlijk zijn. Waar het dan wel aan ligt? Noem het andere prioriteiten. Ik zit tegenwoordig meer met mijn neus tussen de gewichten in de gym dan in een boek en in plaats van blogjes te tikken struin ik het internet af op zoek naar inspiratie allerhande - voor een boekige bruiloft bijvoorbeeld.

Maar goed, niks aan te doen. Ik zet nog even de recensies van februari op een rijtje en ga dan vol goede moed weer verder met alles wat ik graag doe en waar ik gelukkig van word. En daar hoort bloggen en lezen nog altijd bij!

Tot ziens februari!

Aan het begin van de maand verscheen mijn recensie van Over mijn vader niets dan goeds van Pieter Helsen, een boek dat ik in januari al las. Ik stuurde de auteur ook een linkje ernaartoe en kreeg een heel grappig mailtje dat mijn dag goed maakte terug. Worden jullie daar ook altijd zo vrolijk van?

Om mijn book hangover die ik overhield aan A pound of flesh de kop in te drukken begon ik in An ounce of hope, het tweede deel uit de trilogie. Dit tweede deel is niet zo sterk als het eerste, maar dat weerhield me er niet van om Sophie Jackson tot één van mijn nieuwe favoriete auteurs te bombarderen.

Daarna begon ik in Het huis op de heuvel van Eve Chase, een boek dat wel eens de prijs voor mooiste cover zou kunnen wegkapen dit jaar. Gelukkig was het verhaal ook best te pruimen!

En toen was het eindelijk tijd om weer een boek van die andere favoriete schrijfster in te duiken: Een leven na jou van Jojo Moyes. Dit vervolg op Voor jou heeft weer die kenmerkende stijl die er samen met een hartverwarmend en hoopvol verhaal voor zorgt dat het je heel lang bijblijft.

Ik sloot de maand af met Ware liefde en andere rampen van Rachel Gibson, een heel luchtig romannetje dat te vergelijken is met haar andere boeken, waaronder Hals over kop.

Welkom maart!

Zoals ik al schreef, ga ik gewoon lekker door met alles waar ik blij van word. Ook lezen dus. Op dit moment heb ik maar weinig recensieboeken liggen, dus er zit geen druk achter. Er komen zeker recensies van Blijf waar je bent, de nieuwste thriller van Sharon Bolton en Ibiza, land van liefde van Mireille van Hout.

Wat was jouw favoriete boek van februari?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten