zondag 27 maart 2016

Gewoon Gelukkig #5

Met de laffe aanslagen van vorige dinsdag hebben ze ons land en daarmee alle Belgen in het hart geraakt. Terwijl het normale leven weer een beetje op gang komt, probeer ik net zoals iedereen niet toe te geven aan de angst. Tegelijk besef ik op dit soort momenten nog maar eens hoeveel kleine dingen me gewoon gelukkig maken.

Gelogeerd
Van donderdag op vrijdag logeerden mijn vriend en ik gezellig in Eindhoven. Het was al een eeuwigheid geleden dat ik hier nog was geweest, ik was helemaal vergeten wat een leuke stad het is. Behalve dan de uitverkoop bij de V&D, die was vooral druk en rommelig.

Gelezen
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik denk dat ik stilaan mijn leesflow heb teruggevonden dit jaar. (Hallo Annelies, dat mag ook wel, het is ondertussen bijna april.) Met een gezicht nat van de tranen sloeg ik gisterenmiddag Twintig regels liefde van Rowan Coleman dicht. Ik heb sinds Voor jou geloof ik niet meer zo gehuild bij een boek.

Gegeten
Al weken keek ik er naar uit, ons etentje op donderdagavond in Eindhoven. We besloten bij Ribs Factory in de Kerkstraat te gaan. Mijn vriend ging voor steak & ribs, ik voor de pulled pork burger, na een gedeelde portie chicken wings en onion rings. Die sticky brownie wilde ik er ook nog wel even bij duwen, maar dat heb ik toch maar wijselijk gelaten.

Gemotiveerd
De laatste weken kreeg ik een paar hele lieve en leuke mailtjes, zowel van lezers als van schrijvers en uitgevers en dat geeft me altijd dat extra zetje om te (blijven) bloggen. Bedankt allemaal!

Geblogd
Het meest gelezen artikel van de afgelopen tijd was mijn recensie van Ibiza, land van liefde van Mireille van Hout, een spannende roman over liefde, schoonheid en die onbreekbare band tussen moeders en dochters. Zeker een aanrader voor de komende lente/zomer.

Gekookt
Oké, ik geef het toe, tiramisu maken valt niet echt onder de noemer "koken", maar aangezien ik totaal geen keukenprinses ben, vind ik het feit dat mijn tiramisu al-tijd slaagt toch wel een vermelding waard. Je weet trouwens dat je echt geen keukenwonder bent als de bladwijzer van je kookboek - Ons Kookboek trouwens - al jaren bij de tiramisu zit.

Geliket
Deze blogpost van Annemerel herinnert me er aan dat je niet iedere dag het beste uit jezelf moet halen en dat het oké is om gewoon even niet gelukkig te zijn. Gelukkig maar!

Gesnoept
In Eindhoven kochten we bij WAAR een grote reep Tony Chocolonely met popcorn en discodip en hij is gewoon heerlijk! Dit is tot nu toe de lekkerste variant die ik al geprobeerd heb. Al was die met kokos en pecannoten ook niet te versmaden.

Geleend
Vrijdag bracht ik voor het sinds lang weer eens een bezoekje aan de bibliotheek. Natuurlijk kwam ik weer met een berg boeken thuis die over vier weken hoogstwaarschijnlijk ongelezen teruggebracht zullen worden, maar ik neem mezelf graag voor dat dat dit keer niet het geval zal zijn. Ik nam o.a. Grijze zielen van Philippe Claudel en Het boek van Tess van Miriam Bruijstens mee naar huis.


Waar maakt jou gewoon gelukkig?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten