zondag 20 december 2015

Gewoon Gelukkig #2

Wat werd ik blij van alle fijne reacties op de eerste editie van Gewoon Gelukkig! Mijn twijfels over deze rubriek waren duidelijk ongegrond. Ik denk dat dit wel eens de gulden middenweg zou kunnen zijn tussen persoonlijke dingen delen met mijn lezers en toch een zekere anonimiteit op het internet bewaren. Op naar meer gewoon geluk dus!



Gekeken
We zijn weer bij met The Walking Dead en dus moesten we op zoek naar een nieuwe serie. Uiteindelijk begonnen we aan de miniserie Tut, over de jonge farao Toetanchamon. Hoe dicht deze serie bij de waarheid zit, zullen we waarschijnlijk nooit weten, maar deze serie geeft toch een goed beeld van hoe het drieduizend jaar geleden gegaan zou kunnen zijn. 

Geluisterd
Het was al lang geleden dat ik nog eens een luisterboek meebracht van de bib, maar vorige keer trok het hoorspel De Nederlandse maagd mijn aandacht, een bewerking van het gelijknamige boek van Marente de Moor. Het leuke aan een hoorspel vind ik dat alle personages vertolkt worden door iemand anders. Dat maakt het net iets makkelijker om je in te leven dan bij een gewoon luisterboek.

Gekocht
Ik begon dit jaar al heel vroeg met kerstcadeaus kopen omdat ik echt niet tegen die eindejaarsdrukte in de winkels kan. Toch kocht ik op het laatste nippertje nog een paar leuke cadeautjes. Waar ik hier natuurlijk niks over mag verklappen. Die verrassing op mensen hun gezicht als ze hun pakje opendoen zorgt ervoor dat ik eigenlijk nog liever cadeautjes geef dan krijg.

Gelezen
De afgelopen weken las ik twee boeken die me eigenlijk wat tegenvielen. Het begon met de thriller Knekelhuis van Dinie Bell en daarna gebeurde het weer met Haar naam is Poppy Day van Amanda Prowse. Hopelijk kan Kleermakerszit van Layla Alizadah me meer bekoren.



Gevonden
De allerleukste boeken zijn die die je per toeval ergens tegenkomt, zonder dat je er echt naar op zoek was. Zo vond ik vorig weekend een oud(er) boek van Jojo Moyes bij een tweedehandsboekhandel. Ik had nog nooit gehoord van Verboden Vruchten, maar het krijgt hele goede recensies en werd ook uitgeroepen tot Romantic Novel of the Year 2004. Heb jij het misschien ooit gelezen?

Gehoest & geproest
Ik had gedacht dat ik zonder winterkou ook niet verkouden kon worden, maar dat was er dus naast gegokt. De laatste twee weken hield ik mezelf en mijn vriend nachtenlang wakker met mijn gehoest en geproest. Gelukkig ben ik nu weer stilaan aan de beterhand. Welkom terug nachtrust, we hebben je gemist!

Gezongen
Ik zit al dagen met Holly jolly Christmas in mijn hoofd en te pas en te onpas krijg ik zin om het zingen of te neuriën, wat ik dan ook gewoon doe. Have a holly jolly Christmas, it's the best time of the year! Kijk jij ook zo uit naar Kerstmis?

Bron

Geliket
Ik ben totaal geen keukenprinses, maar van de foodfoto's op Yellow Lemon Tree krijg ik toch altijd zin om te koken. En honger. En zin om foto's te maken. Zo leuk als een blog dat effect op je heeft. Dat hij vernoemd is naar één van mijn favoriete liedjes aller tijden, maakt het alleen nog maar leuker.

Geblogd
Het meest gelezen artikel van de laatste weken is mijn recensie van Faye en Sean, a love story van Marina Folkers. Zeker één van de meest romantische boeken die ik dit jaar las, dus als je voor de kerst nog op zoek bent naar een hartverwarmend boek (of een leuk cadeautje) dan is dit echt een aanrader.

Gedronken
Op zoek naar leuke kerstdecoratie kwam ik erachter dat ze bij Aveve ook losse thee verkopen. Ik koos de rodevruchteninfusie en die blijkt superlekker te zijn. Ik vind het ook zo leuk om die gedroogde besjes en stukjes fruit te zien zweven door de theepot.


Gesnoept
Het lijkt wel alsof ik sinds Sinterklaas niks anders meer doe dan snoepen. Zowel thuis als op mijn werk kwam de Sint langs en we moeten echt wel braaf geweest zijn, want hij bracht veeeel snoep. Misschien moet ik vlak voor de feestdagen toch nog maar even wat afkicken. 

Geschreven
Vorige week schreef ik aan de lopende band kerstkaartjes. Mensen doen weleens lacherig als ik vertel dat ik nog steeds échte kerstkaarten verstuur, maar daar trek ik me niks van aan. Ik kom pas echt in de kerststemming als ik mijn kaartjes kan schrijven. Ondertussen zijn ze allemaal de deur uit en kwamen er bij ons ook al een paar hele mooie toe, wat nog leuker is.

Gegroeid
Eigenlijk kijk ik zelden of nooit naar mijn blogstatistieken, maar naar aanleiding van een mailtje van een uitgeverij kwam ik erachter dat Boekboetiek na drieënhalf jaar nog steeds traag maar gestaag groeit. Heel erg bedankt allemaal <3



Geen opmerkingen:

Een reactie posten