maandag 23 juni 2014

Boekboetiek is jarig! + Winactie


Vandaag bestaat Boekboetiek exact twee jaar! Ik kan amper geloven dat ik al zolang blog. Het lijkt wel alsof het gisteren was dat ik mijn eerste onzekere stappen in de blogwereld zette. Ondertussen hebben zowel mijn blog als ik een hele evolutie doorgemaakt, niet in het minst dankzij jullie. Om jullie allemaal te bedanken voor jullie trouwe bezoekjes en lieve reacties van de afgelopen twee jaar organiseer ik samen met uitgeverij De Fontein een verjaardagswinactie!

De hele week nog maak je kans op één van deze twee geweldige zomerboeken:

  De zomer aan het meer

Voor jou - Jojo Moyes
Dit boek las ik vorige zomer en het werd op slag zowat mijn favoriete boek aller tijden. (Mijn recensie kan je hier lezen.) Ik heb gehuild en gelachen en gehuild van het lachen bij dit boek en ik kan het iedereen aanbevelen!

Louisa's wereld is klein. Ze werkt in een café om de hoek en woont nog bij haar ouders, en hoewel ze ergens wel weet dat haar vriend Patrick niet de liefde van haar leven is, passen ze goed genoeg bij elkaar. Lekker overzichtelijk. Wills wereld is ook klein. Vroeger had hij alles wat hij zich kon wensen - een goede baan, avontuurlijke vakanties, een mooie vriendin - maar door een ongeluk zit hij in een rolstoel, verlamd vanaf zijn nek. Door de chronische pijn en zijn wanhoop ziet hij maar één uitweg. Wanneer Louisa haar baan kwijtraakt, gaat ze aan de slag als Wills verzorger, en het duurt niet lang voor de tegenpolen botsen. Als ze ontdekt wat Will voor ogen heeft, besluit Louisa alles op alles te zetten om hem van gedachten te doen veranderen. Maar hoe overtuig je iemand dat er nog zo veel avonturen te beleven zijn, als je zelf de wereld niet durft te ontdekken? 



De zomer aan het meer - Erica James
Dit boek van Erica James las ik (nog) niet, maar afgaand op de flaptekst en de andere boeken die ik van haar las, twijfel ik er niet aan dat dit een heerlijk zomers vakantieboek is.

Het begon allemaal met een uitnodiging voor een bruiloft.

Als Floriana niet net de uitnodiging had gekregen waarin de liefde van haar leven aankondigde te gaan trouwen, dan had ze wellicht die auto niet over het hoofd gezien.

Als ze die auto niet over het hoofd had gezien, dan hadden twee volslagen vreemden nooit haar hand vast hoeven houden (Esmé, gepensioneerd bibliothecaresse) en de ambulance hoeven bellen (Adam, projectontwikkelaar).
Als ze Esmé en Adam niet had leren kennen, dan had ze nooit de moed op kunnen brengen om naar die bruiloft in Italië te gaan.
En als Esmé niet haar nieuwe vrienden had willen helpen, dan was ze nooit teruggekeerd naar de plek waar ze zestig jaar geleden haar eerste liefde ontmoette. Ze heeft altijd willen weten wat er is gebeurd met de man die haar hart veroverde, en nu is het tijd om eindelijk dat hoofdstuk van haar leven af te sluiten.
Aan het Comomeer in Italië ontdekken Floriana, Adam en Esmé dat je je verleden los moet kunnen laten om je toekomst te omarmen.



Wat moet je doen om te winnen?
  1. Laat een reactie achter onder dit artikel waarin je aangeeft dat je meedoet met de winactie. Als je een voorkeur hebt voor één van de twee boeken, mag je dit natuurlijk ook vermelden.
  2. Like deze foto op de Boekboetiek Facebookpagina.
  3. Volg uitgeverij De Fontein op Facebook.

Deze winactie is helaas afgelopen!

37 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd, ga zo door, al twee jaar veel leesplezier voor ons!!
    leuk deze actie, (ik heb voorkeur voor het boek van Erica James.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je 2 jarige blogbestaan! Zelf heb ik je onlangs pas ontdekt via Bloglovin, maar al veel kunnen genieten van je posts! Ook voor mij is lezen een belangrijk onderdeel van mijn leven, zonder boeken geen leven en ik doe dan ook graag mee met jouw winactie! Het boek van Erica James heeft mijn voorkeur! Rest mij alleen nog te zeggen:"Ga vooral zo door!" (zoals Berry Stevens vroeger al zei, als je die nog kent).
    Groetjes Ceciel.
    www.badschuim.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd!!! En dat er nog vele jaren van bloggen mogen volgen!! Ik doe graag mee met deze winactie :) en als ik een voorkeur uit zou mogen spreken, dan ga ik voor het boek van Erica James

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met de 2de verjaardag van Boekboetiek! :-)

    Ik doe graag mee met de winactie. Ik heb zelfs geen voorkeur, want het lijken me 2 heel mooie boeken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De zomer aan het meer lijkt me wel het ideale vakantieboek! Proficiat ook met je blogverjaardag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd.
    ik had het idee dat ik mijn voorkeur eerder had aangegeven en had gereageerd, maar weet het niet meer zeker. Bij deze dan(nog een keertje): mijn voorkeur gaat uit naar Voor jou- dit lijkt me een heel erg mooi boek!
    hierbij dus mijn reactie, en de foto is geliked op fb en ook uitgeverij fontein volgde ik al :)
    Het lukt me niet om met een account in te loggen,dus vandaar even op anoniem. maar mijn gegevens zijn:
    Marion Poeste Thomas; m.thomas1990@live.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik doe mee!
    facebook; zoe louwerse
    zoe2308@live.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd!! Ik doe graag mee. Ik heb geen voorkeur voor een boek. corine.smans@xs4all.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha, nog even zeggen dat ik op FB 'SV Cutting Edge' heet!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wil graag meedoen aan de actie. Ik heb het boek van Jojo Moyes gelezen (prachtig), dus liever De zomer aan het meer - Erica James, dat ik nog niet ken.
    Els De Ceukelaire

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ten eerste natuurlijk hartelijk gefeliciteerd met je twee jarig bestaan en bedankt voor de win actie. Een voorkeur heb ik niet. Ik en mijn man Theo en Belinda Augustinus hebben een bibliotheek bij ons in de gang omdat veel wijkbewoners geen lid zijn van de reguliere bibliotheek door armoede. We zijn geheel afhankelijk van donaties. Dus beide zijn zeer welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd en ik doe heel graag mee aan deze actie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd! Ik doe graag mee met de winactie van Voor Jou, omdat ik de nieuwe Erica James al in mijn bezit heb (:

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik doe graag mee!
    sepia [at] home . nl

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk, ik ontdek je blog nu pas en besef dat ik de laatste jaren dus echt iets heb gemist ;-) Ik doe mee voor jou omdat ik nieuwsgierig ben naar jou favoriete boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Chan Luytelaar23 juni 2014 om 21:35

    gefeliciteerd!! Ik waag graag een kans op zulke mooie boeken

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd met je blogverjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tijd gaat snel, ik doe graag mee met je winactie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Congratz met je 2-jarig bestaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd en nog vele jaren! Ik doe graag mee! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gefeliciteerd! :) Ook ik doe graag mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gefeliciteerd! Al mooie prestatie! De boeken lijken me beiden zo leuk dat ik wel mee moet doen hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gefeliciteerd zeg! Ik doe zeker mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie boeken! Ik doe heel graag mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Proficiat Annelies met deze geweldige mijlpaal.
    Ik doe graag mee en ben in het bijzonder heel nieuwsgierig naar Voor jou van Jojo Moyes.

    Op naar het volgende jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Van harte, Annelies! Ik doe graag mee. Voor jou ken ik al, heel mooi, en Erica James ken ik wel, maar deze niet. Bedankt voor de winactie!

    (Ik ben Judith H-a op facebook)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gefeliciteerd!

    Ik doe ook graag mee als het kan (heb beide fb pagina's geliked). Beide lijken me heel leuke boeken, maar "Voor Jou" spreekt me net iets meer aan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Eerst en vooral een super dikke proficiat. Ik doe graag mee met deze actie. Liefst zou ik het boek van Erica James winnen vermits ik 'Voor jou' van Jojo Moyes al heb. Ik heb het boek trouwens met tranen in de ogen moeten uitlezen. Heel ontroerend

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gefeliciteerd! Voor jou is echt een prachtig boek! Ik heb er echt van genoten, met een lach en een traan! Een zomer aan het meer heb ik nog niet gelezen en daarom zou ik daar graag voor gaan.
    Een weeffout in onze sterren was echt prachtig! Stuur je dit weekend nog een berichtje.
    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Sylvia! Blij dat je genoten hebt van Een weeffout in onze sterren! Ik kijk uit naar je bericht. Groetjes!

      Verwijderen
  31. Deze vakantie heb ik, dankzij deze post, het boek 'de zomer aan het meer' gelezen. Ik vond het een heerlijk boek! Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen