zondag 9 november 2014

Mijn Boekenbeursbuit 2014


Afgelopen woensdag ging ik samen met mijn vader naar de Boekenbeurs. Het is een gezellige traditie geworden die we al jaren in ere houden. Ook dit jaar werd het een heel leuke dag en kon ik na afloop weer een aantal mooie boeken toevoegen aan mijn collectie!

In het verleden gingen we vaak in een weekend, maar dit keer namen we speciaal een dag vrij. Het was er onvoorstelbaar rustig en zeker de eerste uren leek het wel alsof we Antwerp Expo voor ons alleen hadden.


Bij de eerste stand die we tegenkwamen, die van ECI, deed ik mee met een quiz en kreeg ik al direct een gratis boek mee naar huis. Heldere hemel van Tom Lanoye is een Boekenweekgeschenk van een aantal jaren geleden.


Bij Deltas kocht ik deze twee doe-boeken: Creatief dagboek en Tekenen van punt tot punt voor volwassenen. Ik vind het superleuk dat alle dingen die ik als kind graag deed, nu terug hip zijn in de volwassen versie. Zo kan ik ongestoord blijven kleuren en nummertjes verbinden!


Verder mocht ik van mijn schoonouders een kerstcadeautje voor mezelf uitzoeken. De Verwanten van Guido Bottinga en De jongen die zijn vader zocht van John Boyne mag ik dus pas na kerst lezen. Niet gemakkelijk, als je weet dat ze allebei al een hele tijd op mijn verlanglijstje stonden.


Van mijn vader kreeg ik ook nog deze prachtige agenda van Lannoo cadeau. Ik had eigenlijk al wel een HEMA-agenda gekocht, maar deze vond ik gewoon veel leuker én handiger want hij heeft meer notitieruimte.



In tegenstelling tot vorig jaar heb ik dit keer geen boeken laten signeren. Op weekdagen komen er nu eenmaal niet zoveel bekende namen signeren, maar de rust die we in de plaats kregen, maakte dat ruimschoots goed. Het was een heel gezellige dag en ik kijk al uit naar de volgende editie!


Ben jij ook naar de Boekenbeurs geweest?

12 opmerkingen:

  1. Ik ga vandaag! Het zal wel heel druk zijn zo in het weekend maar ik heb er wel heel veel zin in

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk Annelies! Heerlijk om met al die boeken thuis te komen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was echt een heel leuke dag en de Boekenbeurs is zelfs de moeite als je geen boeken koopt :-)

      Verwijderen
  3. Gezellig zo'n dagje! Geniet van je nieuwe boeken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie vangst. Dat creatief dagboek heb ik ook. Heb er een tijdje heel intensief in gewerkt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet of ik het lang ga volhouden om er regelmatig in te schrijven/tekenen, maar ik vond het zo leuk dat ik het niet kon laten liggen.

      Verwijderen
  5. Ikzelf ben vandaag geweest.
    Dit jaar zelf wat minder boeken gekocht eerlijk gezegd. En er eentje laten signeren omdat de auteur toevallig naast mij stond (had het eigenlijk zelf niet door...).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gesigneerde boeken zijn toch altijd extra leuk om te hebben!

      Verwijderen
  6. Ik ben uiteindelijk twee keer geweest. Woensdag was het vrij rustig en aangenaam om rond te slenteren. Zondag was leuk doordat ik Cassandra Clare en Holly Black kon ontmoeten, maar de beurs zelf was toen wel veel te druk voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, twee keer zelfs :-) Woensdag was het heel rustig tot de late namiddag en toen zijn we ook vertrokken. Ik kan niet zo goed tegen die drukte, word ik al snel chagrijnig van. Jij hebt ook leuke boeken gescoord, zag ik op je blog!

      Verwijderen