zaterdag 4 augustus 2018

VAKANTIETIP | Het Grote Geschiedenis Doeboek

Vlak voor mijn vakantie kreeg ik een leuk mailtje van Historisch Nieuwsblad. Of hun Grote Geschiedenis Doeboek misschien iets voor mij was? Het kind in mij werd op slag wakker en zei ja, graag!


Voor het tweede jaar op rij komen de makers van Historisch Nieuwsblad met Het Grote Geschiedenis Doeboek, boordevol weetjes, spelletjes, doe-ideetjes en puzzels. Het boek is mooi vormgegeven, zowel vanbinnen als vanbuiten. Felle kleuren, opvallende illustraties en lekker dik papier.


In tien chronologische hoofdstukken komt steeds een ander thema aan bod, gekoppeld aan een bepaalde periode uit de geschiedenis. Zo kom je alles te weten over de reizen van Odysseus, eten en drinken in de tijd van Napoleon en het spionagewerk van Mata Hari. Alle onderwerpen worden spelenderwijs behandeld, je leert bij zonder dat je het doorhebt.


Dit doeboek is bedoeld voor kinderen tussen 8 en 12 jaar, maar volgens mij kunnen ook iets oudere lezers hier nog veel plezier aan beleven. Ik vind het als bijna dertigjarige ook nog heel boeiend om door het boek heen te bladeren. Hier en daar vulde ik een rebus in en stak ik dingen op. Had dit boek twintig jaar geleden maar bestaan!

Het Grote Geschiedenis Doeboek kost 12.50 euro en is verkrijgbaar bij de betere boekhandel en online.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten