donderdag 3 mei 2018

Tot ziens april, welkom mei!

April was een goeie maand. En dan heb ik het niet alleen over het weer (wat ook wel prima was hoor). Ik las heel wat leuke boeken en ging naar een supergezellig event.


Gelezen

Hoe meer ik in woorden probeer te vatten wat ik nu zo fantastisch vind aan dit boek, hoe meer ik aanvoel dat dat de magie ervan voor een stuk tenietdoet. Dus je zult me maar op mijn woord moeten geloven wanneer ik zeg dat alle goeie dingen die je hoort en leest over dit boek waar zijn.

Voor mij - Jojo Moyes (gelezen in maart)
Ook met dit boek bewijst Jojo Moyes zich weer als fantastische verhalenvertelster. Er spreken zoveel hoop, liefde en wijsheid uit dit verhaal. Je kan gewoon niet anders dan verliefd worden op haar stijl en personages. Het open einde laat gelukkig alle ruimte voor een vierde deel en ik hoop uit de grond van mijn hart dat dat er snel komt!

Oker - Ellen Verstrepen (gelezen in maart)
Dit boek, en vooral het hoofdpersonage, maakte een diepe indruk op me. In plaats van een recensie, schreef ik een brief aan An Janssens.

Het meisje in het ijs - Robert Bryndza
Vlotte thriller met een sympathieke inspecteur in de hoofdrol. Ik ben er nog niet uit of de reeks bijzonder genoeg is om alle toekomstige delen te lezen.

Blackwell - Kevin Valgaeren
Eerder las ik al Seance van dezelfde schrijver en ook zijn tweede gothic novel is meer dan geslaagd. Dit boek is een stuk spannender dan zijn voorganger; de fantastische sfeerschepping en de bijzondere schrijfstijl van de auteur zijn dezelfde gebleven.

Art Journaling & Mixed Media - Marieke Blokland
Een heel vrolijk en vooral inspirerend boekje over art journaling en alle technieken die je hiervoor kan gebruiken. Ik heb vooral iets opgestoken over de verschillende materialen en hoe je ze onderling kunt combineren en raakte zo geïnspireerd dat ik ook zelf met een aantal nieuwe dingen ging experimenteren.

Nooit meer - Colleen Hoover
Oef zeg, dit boek moet ik eerst even laten bezinken voor ik een recensie kan schrijven. Die komt er snel aan, beloofd!

Geluisterd

Een literaire thriller in Dan Brown-stijl, boordevol actie. Het verhaal zit prima in elkaar en je leert er ook nog iets van bij. Het open einde laat genoeg ruimte voor speculatie en eigen fantasie.

Onderuitgehaald - Loes den Hollander
Een vermakelijke maar vrij voorspelbare thriller van Nederlandse bodem. Prima voor tussendoor.

En verder

Op 28 april vond in Hasselt de tweede editie van het Clavis Book Café plaats. Het werd een supergezellige middag die ik niet snel zal vergeten

Welkom mei!

Ik begon in april nog in De verloren familie van Jenna Blum en Ondenkbaar van Bianca Nederlof, dus die ga ik natuurlijk eerst uitlezen. Daarna hoop ik ook nog Ongetemd van Liz Hartevelt te lezen en misschien komt het er ook wel van om in Hoe lees ik korte verhalen? van Lidewijde Paris te beginnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten