dinsdag 3 april 2018

Tot ziens maart, welkom april!

Tijdens het schrijven van dit maandoverzicht smul ik van veel te lekkere paaseitjes en kan ik amper geloven dat het jaar al zo ver gevorderd is. Je herinnert je vast mijn leesdip van begin dit jaar nog wel. Om deze toch wel langdurige en vooral ontzettend frustrerende dip te overwinnen, was al mijn hoop gevestigd op Voor mij van Jojo Moyes, met nieuwe avonturen van Lou Clark. Tot mijn grote vreugde kan ik melden dat deze remedie uitstekend zijn werk gedaan heeft! Naast Voor mij las ik ook nog wat andere boeken die ik graag met je wil delen.


Gelezen

De laatste van ons komt traag op gang, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de sfeervolle setting en de atypische personages. Helaas is de ene verhaallijn van deze historische roman veel beter uitgewerkt dan de andere, waardoor het evenwicht wat zoek raakt.

Gezien de feiten - Griet Op de Beeck
Tijdens een uitstapje naar Antwerpen met Liesbet, kocht ik genoeg boeken om het Boekenweekgeschenk cadeau te krijgen. Dit boekje was mijn eerste kennismaking met Griet Op de Beeck en ik kan alleen maar zeggen dat ik alle kritiek erop onterecht vind. Het heeft mij benieuwd gemaakt naar meer en dat is toch het belangrijkste doel van een Boekenweekgeschenk, niet?

Voor mij - Jojo Moyes
Eeuwige liefde voor Lou Clark en de manier waarop ze me gered heeft van mijn hardnekkige leesdip! Mijn recensie van dit fantastische boek volgt snel.

Oker - Ellen Verstrepen
Dit debuut maakte een diepe indruk op me. In de auto luisterde ik naar het verhaal, thuis las ik verder op mijn e-reader. Er komt geen echte recensie van Oker, maar ik schreef wel een brief aan het hoofdpersonage. Deze kun je donderdag lezen.


En verder

Verder deelde ik ook mijn bullet journal essentials, want daar hou ik me tegenwoordig dikwijls mee bezig als ik niet lees. Ook schreef ik een stukje over de podcast Bob, waar ik met veel plezier naar geluisterd heb.


Welkom april

Voor deze maand heb ik nog niet zo gek veel plannen, ook niet wat lezen betreft. Ik begon in maart al in Blackwell van Kevin Valgaeren en Onderuitgehaald van Loes den Hollander, daarna laat ik me verrassen!

Wat was jouw favoriete boek van maart?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten