donderdag 1 maart 2018

Tot ziens februari, welkom maart!

Als ik even niet oplet, zijn er zomaar weer een paar weken gepasseerd. Weken waarin ik weinig las en blogde want ja, die lees- en blogdip zijn ook nog altijd van de partij. Helaas. Al mijn hoop is ondertussen gevestigd op de lente. En de nieuwe Jojo Moyes.


Gelezen

Meisjes en wetenschap - Rachel Ignotofsky
Met Meisjes en wetenschap heeft Rachel Ignotofsky een interessant en gevarieerd boek geschreven over vijftig vrouwen die stuk voor stuk veel betekend hebben voor de wetenschap. Het boek zal een breed (jeugdig) publiek aanspreken. Tekst en tekeningen prikkelen de verbeelding en de nieuwsgierigheid. Een plezier om te lezen!

Mijn beeld van jou - Susan van Eyck
Mijn beeld van jou is redelijk voorspelbare feelgood, maar met een rauw randje. De thematiek is zwaar en beladen, maar toch toverde Susan van Eyck ook regelmatig een glimlach op mijn gezicht. 

The Curated Closet - Anuschka Rees
In dit boek legt blogger Anuschka Rees haarfijn uit hoe je een garderobe kunt opbouwen die écht bij je leven past. De opdrachten helpen je om zicht te krijgen op je persoonlijke stijl en op de kledingstukken die daarbij aansluiten. Ik heb veel gehad aan haar tips en ga nu veel gerichter op zoek naar kledingstukken die echt "ik" zijn, in plaats van alleen maar leuk en mooi. Miskopen zouden nu - in theorie - verleden tijd moeten zijn!

Geluisterd

Lieve Amy - Helen Callaghan
Margot Lewis heeft een adviesrubriek in de plaatselijke krant. Voor haar rubriek Lieve Amy krijgt ze heel wat brieven, maar wanneer ze een berichtje krijgt van een meisje jaren geleden ontvoerd werd, staat haar leven op zijn kop. Ik had al snel door hoe de vork in de steel zat, maar bleef toch luisteren omdat ik graag wilde weten hoe de schrijfster uiteindelijk alle losse eindjes met elkaar zou verbinden. Lieve Amy is alles bij elkaar een vermakelijke thriller, maar niet heel erg spannend of verrassend.

Welkom maart

Begin deze week viel Voor mij, de nieuwe Jojo Moyes, op de mat en ik hoop zo dat Louisa Clarks avonturen me eindelijk uit die vervelende leesdip halen. In februari begon ik ook in Klein zwart verhalenboek van A.S. Byatt, De laatste van ons van Adelaïde de Clermont-Tonnerre én Oker van Ellen Verstrepen, dus daar ben ik ook nog wel even zoet mee.

Verder kijk ik heel erg uit naar een gezellige boekbloggersdate met Liesbet en een weekje vakantie. Nu maar duimen dat het weer ook een beetje meezit!

Welk boek was jouw favoriet afgelopen maand?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten