donderdag 3 augustus 2017

Tot ziens juli, welkom augustus!

In juni las ik voor mijn doen superveel boeken, in juli dan weer vrij weinig. Zo gingen bijna alle recensies die de voorbije maand verschenen over boeken die ik in juni al las... Wel las ik weer eens een boek van Nicholas Sparks, haalde ik een paar kinderboeken bij de bibliotheek en ontdekte ik een bijzonder luisterboek.


Gelezen in juli

Leven als prinses in Texas - Debora Elisabeth & Lizzie van den Ham
Een luchtige chicklit/NA over een verwende Nederlandse meid die met haar moeder naar Texas verhuist. Recensie volgt snel!

In dit kinderboek bekijk je de watersnoodramp van 1953 door de ogen van de achtjarige Lientje. Op een eenvoudige maar aangrijpende manier beschijft Selma Noort hoe het Lientje en haar gezin die periode vergaat.

Dit informatieve boek vertelt je alles over de ontdekking en de opgraving van het Tyrannosaurus rex-skelet van Naturalis, maar ook over hoe 'Trix' ooit geleefd zou kunnen hebben.

In dit humoristische boek beantwoordt Reggie Naus al je vragen over piraten. Prachtig geïllustreerd door Mark Janssen.

De oorlog was toch voor iets goed - Frieda Joris
Journaliste Frieda Joris verzamelt in dit boek twaalf waargebeurde liefdesverhalen die zich afspelen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Op een interessante, vlot leesbare manier toont ze aan dat de gruwel van de oorlog echte liefde niet in de weg hoeft te staan.

Zie mij - Nicholas Sparks
Zie mij begint als een typische Nicholas Sparks-roman, maar neemt dan een compleet andere wending. Vanaf dan wordt het verhaal grimmig en ontzettend spannend. Sparks toont zich hier dus ook een verdienstelijk thrillerschrijver.

Geluisterd in juli

Ivanov - Hanna Bervoets
Voor mij was dit een eerste kennismaking met het werk van Hanna Bervoets en die beviel bijzonder goed, zowel wat verhaal als vertelstijl betreft. Op een uitzonderlijke manier mixt ze de waargebeurde geschiedenis van de Russische wetenschapper Ivanov met de memoires van een fictief personage, de jonge homoseksuele Felix. In de zoektocht naar de oorsprong van HIV vervagen de grenzen van de ethiek en ontstaat er een weerzinwekkend schouwspel. Dit boek zal me nog lang bijblijven en maakte me nieuwsgierig naar andere boeken van Bervoets.


En verder

Nog op zoek naar een fijn boek voor tijdens je vakantie (of gewoon voor lekker thuis)? Dan zijn deze vier zomerboeken misschien iets voor jou. 

Welkom augustus

Deze maand ben ik door Liesbet uitgenodigd voor een heuse bloggers' high tea en daar heb ik ontzettend veel zin in! Verder zit er een langverwacht weekje vakantie aan te komen waarin ik vooral ga doen waar ik zin in heb. Of dat lezen en bloggen is, weet ik nog niet. Al heb ik wel een paar boeken op mijn leeslijstje staan waar ik heel benieuwd naar ben. Ik heb besloten om toch geen zomerstop in te lassen op Boekboetiek, dus er zullen zeker blogjes blijven verschijnen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten