vrijdag 18 augustus 2017

Gewoon Gelukkig #16

Het is alweer een tijdje geleden dat de laatste Gewoon Gelukkig online kwam. Hoog tijd dus voor een nieuw lijstje met kleine en grote dingen die me de laatste weken bezighielden.


Geliket
Toen ik dit artikel van Lisa las, zat ik de hele tijd te knikken. Ze legt haarfijn uit waarom zij altijd sterren toekent aan een boek en tegelijk ook waarom ik daarmee gestopt ben. Sterren vertellen gewoon niet het hele verhaal. Gevoel is altijd het belangrijkste bij de waardering van een boek.

Geïnspireerd
De laatste tijd laat ik me graag inspireren door de artikels op Bedrock.nl. Vooral dit artikel over de prestatiemaatschappij slaat de nagel op de kop.

Geschokt
Ik zag het nieuws die bewuste avond voorbij komen op Twitter en dacht in eerste instantie dat het een hoax was. Jammer genoeg kwam ik er al snel achter dat het toch echt waar was: Chester Beddington was er niet meer. Zijn dood heeft me oprecht geschokt. Hij was één van mijn grote jeugdhelden en ik heb door de jaren zoveel aan zijn muziek gehad. Vanessa en Lieke schreven er een rake blog over. Ik zou het niet beter kunnen omschrijven.

Genoten
Eind juli genoten mijn mama en ik van een high tea bij De Zalige Zonde in Westerlo. Drie uur lang kletsen, lekkere hapjes proeven en thee drinken. Heerlijk! En vorige zaterdag was weer zo'n topdag. Liesbet organiseerde een echte high tea bij haar thuis. Samen met een aantal andere boekbloggers genoot ik van al het lekkers dat ze gemaakt had. Het was een supergezellige middag die ik niet snel zal vergeten.

Gekeken
Niks zo handig als Netflix, wanneer het op tv komkommertijd is. We begonnen nog een keer aan House M.D. en Lie to me. Ook de film The Danish Girl is een aanrader.

Geshopt
Maandag stond er een tripje naar Eindhoven op ons programma. Ik mocht al cadeautjes uitzoeken voor mijn verjaardag (bij boekhandel Van Piere, waar anders?), maar nu moet ik natuurlijk wel nog bijna een maand doen alsof ik van niks weet...

Gekozen
Je kunt het leuk vinden of niet, maar de zomer loopt stilaan op zijn einde. En dat betekent ook dat de najaarscatalogi beginnen binnensijpelen. Mijn leeslijst wordt er dus niet korter op. Zo verschijnt in november ein-de-lijk Het labyrint der geesten van Carlos Ruiz Zafon, maar er komen ook nieuwe boeken aan van Sophie Jackson en Jojo Moyes.

Gemaakt
Ik vind het altijd ontzettend jammer dat al die prachtige catalogi na het lezen bij het oud papier belanden. Dankzij Liesbet heb ik er nu een betere bestemming voor gevonden. Zij maakt er namelijk bladwijzers van. Zo simpel en tegelijk zo geniaal!

Gegeven
Ik kamp zowat met permanent plaatsgebrek in mijn boekenkast, dus regelmatig zoek ik een nieuwe thuis voor mijn boeken. Meestal geef ik ze weg of breng ik ze naar de kringwinkel, maar dit keer bracht ik een stapel naar de bibliotheek. Zo kunnen er nog meer lezers van genieten. Wat doe jij met boeken die niet meer in je kast passen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten