dinsdag 18 juli 2017

4 x zonnig leesvoer voor op vakantie

In de zomer en vooral tijdens mijn vakantie kies ik sneller voor makkelijk verteerbare boeken. Chicklits, zwijmelromans, feelgoodboeken, ... Alles wat onder luchtig leesvoer onder te brengen is dus. Nu heb ik nog wel een paar weken te gaan voor het zover is, maar ik heb toch alvast een lijstje gemaakt met boeken die ik graag wil lezen tijdens mijn vakantie.


Zwart op wit - Mhairi Mcfarlane
Ik las Vanessa's recensie van dit boek en bombardeerde het meteen tot één van mijn zomer must reads. Zwart op wit gaat over de 35-jarige Edie wiens leven plotsklaps verandert nadat ze op de bruiloft van twee collega's gekust wordt door de bruidegom. Ze vlucht halsoverkop van Londen naar Nottingham om daar een biografie te schrijven over een bekende acteur. Meer info heb ik echt niet nodig om te weten dat dit het perfecte vakantieboek is.

Ik zie je op het strand - Jill Mansell
Het is geen geheim dat ik wel eens een boek in huis haal alleen maar omdat het er zo mooi uitziet. Ik zie je op het strand is zo'n prachtexemplaar. Ik word hier gewoon zo vrolijk van! En het verhaal lijkt me al even leuk: hoofdpersonage Clemency ontmoet Sam op het vliegtuig. Ze hebben een klik maar na de landing verliezen ze elkaar uit het oog. Tot ze hem jaren later weer ontmoet en hij het vriendje van haar verwaande stiefzus Belle blijkt te zijn...

Honderd stukjes van mij - Lucy Dillon 
Bij Honderd stukjes van mij was het dan weer vooral de omschrijving die mijn aandacht trok. Gina, een pas gescheiden vrouw besluit al haar bezittingen de deur uit te doen. Alleen de honderd belangrijkste dingen mogen blijven. Brieven, souvenirs, foto's, ... Ze moet kiezen welke voorwerpen en herinneringen er nog in haar nieuwe leven passen.

Samen - Sophie Jackson
Een paar dagen voor het verschijnen van deze twee-in-één novella (Altijd samen en Eeuwig samen) racete ik naar de boekhandel om een exemplaar te reserveren. Eens thuis besloot ik het boek te bewaren om er tijdens de vakantie extra van te kunnen genieten. Ik kijk er naar uit om weer terug in de wereld van Wes en Kat uit Stuk van jou te duiken. Dat ik de novella's al eens in het Engels heb gelezen vergeet ik voor het gemak maar even...


Welke boeken lees jij deze vakantie? Ga jij in de zomer ook voor een ander soort boeken dan in de winter?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten