maandag 4 juli 2016

Tot ziens juni, welkom juli!

Als ik alle boeken van juni zo bij elkaar zie, merk ik dat ik een - voor mijn doen - fantastische leesmaand achter de rug heb. Zou het aan dat bijzondere zomerweer liggen? Een overzichtje!



Tot ziens juni

Ika Gerritsen schreef met Beschadigd een meer dan geslaagd thrillerdebuut. Een schijnbaar alledaagse oer-Hollandse setting wordt het decor voor een realistisch maar rampzalig scenario.

Chantal Straver vertelt ons in een selectie van haar blogposts hoe zij haar privé- en werkleven omgooide en weer gelukkig werd.

Nog zo'n fijne Nederlandse thriller! Een aangename schrijfstijl, interessante personages en knappe verhaallijnen maken dit boek tot het ideale gezelschap voor deze zomer.

Jeugdauteur Luc Descamps geeft verkeersslachtoffer Eva een stem in dit aangrijpende boek. Simpele bewoordingen en korte hoofdstukjes zorgen ervoor dat je door dit boek raast, maar dat wilt niet zeggen dat de boodschap minder hard binnenkomt.

Een luchtige roman waarbij je je verstand een paar uurtjes heerlijk op nul kunt zetten. Redelijk voorspelbaar en soms wat klef, maar prima voor tussendoor!

De combinatie van spanning en romantiek doet het prima in deze thriller van eigen bodem. Een aanrader!

Sterrenhemel - Colleen Hoover
Jawel, ik waagde me eindelijk ook aan de Hoover-hype! Er komt geen recensie van omdat ik denk dat over dit boek ondertussen al zowat alles gezegd is wat er te zeggen valt: het is dramatisch en zeemzoet maar tegelijk onweerstaanbaar. 

A measure of love - Sophie Jackson
Dit boek is wat mij betreft het minst sterke deel uit de reeks, maar ik heb toch nog mateloos genoten. Uitgebreide recensie volgt snel!


Welkom juli!

In juli mogen jullie recensies verwachten van Tien grote talenten van Paul Jacobs, De witte veer van John Boyne en Inkt en bloed van Lisa Unger. Ook Een zomer in Frankrijk van Eva de Wit ligt klaar om gelezen te worden.


Wat was jouw favoriete boek van de afgelopen maand?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten