dinsdag 12 januari 2016

Gewoon Gelukkig #3

Het nieuwe jaar is alweer meer dan een week oud. Echte goede voornemens heb ik dit jaar eens niet gemaakt, ook niet wat lezen of bloggen betreft. Niet alleen omdat ik geloof dat iedere dag de perfecte dag is om opnieuw te beginnen, maar als alles blijft gaan zoals in 2015, dan ben ik gewoon al heel gelukkig.


Geïnspireerd
De dames van This is how we read organiseren een heuse recensiewedstrijd. Je kunt nog tot en met 31 januari een nog niet eerder gepubliceerde recensie insturen die dan beoordeeld wordt door een bekende literatuurrecensent. Ik weet nog niet of ik ook ga deelnemen, maar hun tips voor een goede recensie vond ik alleszins heel inspirerend.

Gevloekt
De tweede werkdag van het nieuwe jaar en ik word wakker met migraine. Da's vloeken. Gelukkig ben ik ondertussen weer helemaal de oude!

Geliket
We lezen massaal vertaalde boeken en we vinden het niet meer dan normaal dat de boeken die we leuk vinden ook in het Nederlands verschijnen. Maar hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk, een boek vertalen? De meiden van Adorable Books interviewden Elsbeth Witt over haar werk als boekvertaler.

Gevierd
Mijn vriend en ik zijn geen grote feestvierders. Kerst en oud op nieuw vierden we dus gezellig, en vooral rustig, samen met onze familie. Lekker eten en goed gezelschap, meer heb ik echt niet nodig om gelukkig te zijn!

Gepanikeerd
Mijn laptop is niet meer van de jongste en begint regelmatig uit het niets te tikken alsof het een tijdbom is. Een paar weken geleden liep hij op de koop toe ook nog eens helemaal vast. Een blauw scherm en dat was het dan. Paniek, want mijn laatste back up was ook alweer een tijdje geleden. De computerexpert des huizes kreeg het beestje uiteindelijk weer aan de praat, waarna ik eerst maar even een back up heb gemaakt.

Gekeken
Het nadeel van bingewatchen is dat je al heel snel weer op zoek moet naar een nieuwe serie om te kijken. Na The Walking Dead en Tut stootten we een tijdje geleden op Wayward Pines, een mysterieuze serie over een geheim agent die na een auto-ongeval wakker wordt in een dorpje waar niet alles in de haak lijkt te zijn. Spannend!

Gesmuld
Kerstdinertjes, nieuwjaarsfeestjes en -recepties; ik heb het zo stilaan wel gehad met al dat eten. Ik betrapte mezelf er vorige week op dat ik geen zin had in taart en koekjes, maar wel in een appel. Echt waar, zo erg is het met mij gesteld :-)

Geblogd
Toen ik een klein boekenwurmpje was, een post vol boekige herinneringen aan mijn kindertijd, was één van de meest gelezen artikels van de afgelopen weken. En aan de reacties te zien waren jullie vroeger duidelijk ook al echte boekenwurmen, zo leuk!

Gedownload
Ik volg ondertussen zoveel leuke blogs dat ik het overzicht wel eens verlies, vooral als ik op mijn smartphone mijn dagelijks blogrondje probeer te maken. Daarom heb ik eindelijk maar eens de Bloglovin-app geïnstalleerd. Ook Boekboetiek kun je trouwens terugvinden op Bloglovin!

Geshopt
Afgelopen weekend kon ik nog een leuke broek en een blouse op de kop tikken aan de helft van de prijs. Ik zoek in de solden meestal naar dingen die ik nog lang kan doordragen. De dingen die ik kocht zouden zo uit de nieuwe lentecollectie kunnen komen, dus die kan ik perfect weghangen tot de lente eraan komt!


Waar word jij gewoon gelukkig van?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten