zaterdag 27 september 2014

TIP | Budgetkleurboeken voor volwassenen


Een paar jaar geleden moest je echt heel goed zoeken als je er eentje wou hebben, nu moet je moeite doen om ze te ontwijken als je een boekhandel/knutselwinkel/supermarkt binnenloopt. Ik heb het over de kleurboeken voor volwassenen. De tijd dat kleuren alleen voor kinderen was, is al lang voorbij, zoveel is duidelijk. Kleuren is een ware hype geworden en dat kan ik alleen maar toejuichen. Ik vind het heel ontspannend om aan de slag te gaan met kleurpotloden en stiften en ik ben er al gauw een paar uur mee zoet. Meestal ga ik voor mandala's, maar deze budget-kleurboeken zijn misschien wel mijn nieuwe favorieten!

Ze kosten amper 99 cent per stuk, deze leuke kleurboeken voor volwassenen van bij de Action. Er zijn vier verschillende boekjes die elk 24 kleurplaten bevatten. Ze zijn niet allemaal even leuk, dat kan ook niet, maar er zitten wel prachtige platen tussen. 


Het papier van de boekjes is goed dik en maar aan één kant bedrukt, zodat doordrukken geen probleem vormt, ook niet als je aan de slag gaat met viltstiften of misschien zelfs waterverf. Heel fijn!


Er zijn platen om gewoon in te kleuren, maar er zitten er ook tussen die je eerst  nog verder kunt/moet afmaken. Met dat laatste heb ik het altijd een beetje moeilijk. Ik ben om te beginnen al geen tekenwonder, maar bovenal behoor ik niet tot de categorie van volwassenen die hun kleurpotlodendoos dicht kunnen houden tot ze zelf een kleurplaat hebben getekend. Ik heb er gewoon het geduld niet voor. 



De platen die ik zelf nog moet aanvullen laat ik dus voorlopig maar even links liggen. Ik ging voor deze leuke fauna-en-floraplaat.



Ik ben eigenlijk heel tevreden over deze Action-kleurboekjes. Ze zijn alles wat je kunt verwachten van een kleurboek van amper één euro. De papierkwaliteit is zelfs beter dan die van sommige duurdere kleurboeken. Als jij ook van kleuren houdt, kan ik je deze boekjes zeker aanraden!


Veel kleurplezier!
Annelies

7 opmerkingen:

  1. Leuk he Annelies! Ik kan er ook zo van genieten en ik zie om mij heen dat ook steeds met creatieveling worden herboren! Lets by creative together (slogan van de site van mijn zus).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben op zich niet zo'n creatief mens, maar kleuren vind ik echt geweldig!

      Verwijderen
  2. Leuk! Deze ga ik zeker meenemen als ik ze de volgende keer tegenkom bij de Action :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé wat een ontzettend leuke tip! :) De eerstvolgende keer in de Action neem ik ze mij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb er ook eentje gekocht, maar ben er nog niet aan begonnen...

    BeantwoordenVerwijderen