donderdag 31 december 2015

Tot ziens 2015, welkom 2016


2015 begon op persoonlijk vlak niet zoals zoals ik gepland had, laat staan gehoopt. Terwijl ik vol goede voornemens en plannen zat, besloot het leven zijn eigen gangetje te gaan. Of zoals John Lennon ooit zong: Life is what happens to you, while you're busy making other plans. Begin januari overleed mijn grootmoeder plots, een paar weken later moest mijn mama geopereerd worden en mijn niet-altijd-even-optimistische zelf was ervan overtuigd dat het jaar om zeep was. 

En toen keerde het tij, zomaar opeens. Zonder verwachtingen solliciteerde ik in het voorjaar voor iets wat me een hele leuke job leek. Ondertussen weet ik dat wel zeker en ga ik al meer dan een half jaar met veel plezier werken. In augustus waren mijn vriend en ik tien jaar samen en tijdens een bezoekje aan Trier ging hij door de knieën om mij ten huwelijk te vragen. Natuuuurlijk zei ik "ja". Trouwen zal nog niet voor 2016 zijn, maar verloofd zijn is volgens mij minstens even leuk!

Ook wat bloggen betreft kende dit jaar wat ups en downs. Hoewel Boekboetiek bleef groeien, zat ik een tijdje compleet zonder inspiratie. Ja, ook de stekker eruit trekken was op een bepaald moment een realistische optie. Na de zomer veranderde dit ook en kreeg ik er weer zin in. Ik begon met fotograferen, iets dat je ook terug kunt zien op Boekboetiek, en haalde zowaar mijn Goodreads-challenge van zeventig boeken. Voor 2016 staan er al een paar leuke posts en recensies in de steigers en ik kijk uit naar een nieuw blogjaar, met nieuwe boeken en samenwerkingen en natuurlijk ook met jullie erbij! Bedankt voor alle leuke, lieve en kritische reacties, tweets en e-mails in 2015!

En nu is 2016 daar. Het nieuwe jaar ligt als een onbeschreven bladzijde voor ons, klaar voor een nieuw hoofdstuk. Welke plotwendingen het jaar in petto heeft, blijft nog een goed bewaard geheim, maar ik hoop alvast dat iedereen in mijn (en jouw) omgeving gezond en gelukkig mag blijven. Dat al onze dromen mogen uitkomen of dat we ons op zijn minst geweldig amuseren terwijl we ze proberen waar te maken. Dat we kunnen blijven genieten van de grote en de kleine dingen die het leven de moeite waard maken: goed gezelschap, lekker eten en een mooi boek bijvoorbeeld.

Geniet nog van deze laatste dag van 2015 en tot volgend jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten