zondag 13 december 2015

RECENSIE | Faye en Sean, a love story - Marina Folkers

Wanneer Faye tien jaar is, wordt ze door de ondoorgrondelijke Sean gered. Ze verklaart hem tot haar persoonlijke held. Als zij volwassen wordt gaat ze op zoek naar zichzelf en de liefde. Maar staat haar vriendschap met Sean hierbij niet in de weg?

Sean heeft een moeilijke jeugd en alleen muziek houdt hem op de been. Dan komt de onhandige Faye in zijn leven en mede dankzij haar maakt hij zijn dromen waar. Maar durft hij ook te gaan voor wat hij het liefste wil in zijn leven?


Gure, winterse dagen breng ik het liefst door in het gezelschap van een goed boek. Want zeg nu zelf, er is toch niks leukers dan een romantisch verhaal om je aan te verwarmen? Dat laatste lukt zeker als je Faye en Sean, a love story boven haalt.

Marina Folkers hanteert een vlotte pen en eens ik begon te lezen, kon ik dit boek niet meer wegleggen. Op twee middagen moesten Faye en Sean eraan geloven. In het begin stelde ik me wel vragen bij de vriendschap tussen de piepjonge Faye en de veel oudere Sean, maar gaandeweg wist hun warme band mijn hart te veroveren.

Dat er uiteindelijk een happy end aan zit te komen, lijkt van in het begin duidelijk. Of zoals Sean zegt: "Wij zijn onvermijdelijk." Toch had ik ze allebei bij momenten het liefst eens goed door elkaar geschud. Ze blijven zo ontzettend lang rond elkaar heen draaien zonder dat het hoge woord eruit komt, dat het me frustreerde, maar tegelijk zorgde dat er ook voor dat ik bleef lezen. Dat het verhaal zich afspeelt in Londen is een leuke bijkomstigheid. Net als de schrijfster werd ik een paar jaar geleden verliefd op deze stad en uit de vele details blijkt dat Marina de stad echt goed kent.

Faye en Sean, a love story is een hedendaags sprookje. De kans dat de gebeurtenissen in dit verhaal je in het echte leven overkomen is niet bijzonder groot, maar hé, de kans dat de boze wolf de plaats van je oma heeft ingenomen als je bij haar op bezoek gaat, is dat ook niet en toch houdt jong en oud van Roodkapje. Dit boek is simpelweg een garantie voor een paar heel fijne leesuren!


Faye en Sean, a love story
Marina Folkers
Aantal pagina's: 422
ISBN 9789086602988
Uitgeverij Ellessy (oktober 2015)

Met dank aan de auteur en de uitgeverij voor het recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten