vrijdag 2 oktober 2015

Tot ziens september, welkom oktober

Daar gaat september! Voor mijn gevoel heeft september eindeloos lang geduurd, waarschijnlijk omdat ik het grootste deel van de maand alleen thuis was. Ergens ben ik dus wel blij dat er weer een nieuwe maand is aangebroken, maar tegelijk bracht september heel veel leuke dingen (lees: boeken). Ik zet ze nog even voor je op een rijtje, als de recensie online staat, kun je op de titel klikken.


Tot ziens september

Ik begon de maand met Puur Thee van Veerle Stoffels, een prachtig boek met veel informatie over allerlei soorten thee, echt iets voor theeleuten als ik. 

Iets helemaal anders, maar minstens even goed is Mijn koninklijke minnaar van Willy Bogaerts, een goed opgebouwde, intelligente thriller over de dood van koning Albert I. Via Facebook kreeg ik trouwens een heel leuke reactie van de auteur op mijn recensie, daar word ik altijd zo blij van!

Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn vriend Dokter Mütters medische mirakels cadeau. Ik las een recensie van Sue en ik wist meteen dat dit echt een boek voor mij was. Het is dan ook niet verwonderlijk dat dit boek mijn favoriet van september is.

Van Toen boeken nog boeken waren dacht ik ook dat ik het geweldig zou vinden, maar dat viel dan weer tegen. Dat je je hele leven in de boekenwereld hebt gewerkt, wil niet zeggen dat je ook een leuk, onderhoudend boek kunt schrijven, zo blijkt.

Ik sloot de maand af met Hals over kop van Rachel Gibson, het eerste boek dat ik van haar las. Mijn recensie volgt snel, maar ik kan alvast verklappen dat ik aangenaam verrast was. Ik heb ondertussen nog een paar boeken van haar op mijn e-reader gezet.

Verder bracht ik begin september ook een meer dan geslaagd bezoekje aan het Boekenfestijn in Hasselt. Een mens moet tenslotte iets kopen van zijn verjaardagsbudget en geef toe, er zijn slechtere dingen om geld aan uit te geven dan boeken. Of zoals Lisette Jonkman afgelopen week tweette: "Boeken kopen is best een onschuldige verslaving als je bedenkt als ik ook een soortgelijke passie voor heroïne had kunnen hebben. Toch?"

In Door de lens komt dan weer een ander onschuldig tijdverdrijf aan bod: fotografie. In deze nieuwe rubriek zal ik iedere maand enkele fotografische probeersels met jullie delen.

Welkom oktober

Oktober staat helemaal in het teken van boeken, want het is #Boektober! Dit initiatief van Dagmar nam al snel een hoge vlucht, het lijkt wel alsof iedereen meedoet!

Ik heb mezelf voorgenomen om zeven boeken te lezen tijdens #Boektober, waaronder Het geheim van mijn man van Liane Moriarty, in het kader van een blogtour rond dit boek. Verder staan ook De Vlamberken van Lars Mytting en De IJsballon van Alec Wilkinson op het leesprogramma. Over die andere vier boeken moet ik nog even rustig nadenken...


Doe jij mee met #Boektober? Welke boek was jouw favoriet van september?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten