vrijdag 9 oktober 2015

RECENSIE | Hals over kop - Rachel Gibson

Alleenstaande moeder Natalie Cooper denkt dat ze de jackpot heeft gewonnen als ex-Navy SEAL Blake Junger zijn intrek neemt in de leegstaande vila in haar straat. Maar Blake worstelt nog met de nachtmerries van zijn militaire verleden en is pas net ontslagen uit de ontwenningskliniek voor zijn alcoholverslaving. Een nieuwe relatie is verreweg het laatste punt op zijn to-dolijstje... 

Wanneer Blake zich realiseert dat hij verliefd is op Natalie, neemt hij een gevaarlijke privéklus aan, waarvoor hij minimaal een half jaar naar het buitenland moet. Natalie is kapot, woedend en niet bereid om Blake te vergeven als hij terugkeert, nadat hij zich realiseerde dat hij niet zonder haar kan leven. Haar terugwinnen zal niet makkelijk zijn, maar Blake houdt wel van een uitdaging. 

24290810

Op een goeie dag in september had ik zin in een romantisch boek en gooide ik het e-book Hals over kop van de voor mij onbekende schrijfster Rachel Gibson in mijn virtuele winkelmandje, op goed geluk en zonder verwachtingen. Een beetje opzoekingswerk leerde me dat Gibsons boeken enorm populair zijn, zeker in Amerika, en talloze positieve recensies krijgen op Goodreads. Ik was heel benieuwd of ik ook zo'n fan zou worden.

Ook al zijn de verhaallijnen en plotwendingen redelijk voorspelbaar en niet echt origineel te noemen, je wordt er wel in meegesleurd. Rachel Gibsons schrijfstijl is simpel, maar vlot en de hoofdpersonages zijn goed uitgewerkt. Blake en Natalie komen in een mum van tijd tot leven en weten je helemaal voor hen in te nemen. Ook als je - net als ik - op zoek bent naar een romantisch boek zit je goed met Hals over kop, want de romantiek spat van iedere bladzijde. Levendige conversaties en wat humor zorgen voor de finishing touch.

Hals over kop is een ontspannend boek, zonder literaire pretenties, maar speels, sexy en grappig. Het is wel duidelijk dat Rachel Gibson er een fan bij heeft!


Hals over kop
Oorspronkelijke titel: What I love about you (Vertaling door Frances van Gool)
Rachel Gibson
Aantal pagina's: 201
ISBN 9789045204581
Uitgeverij Karakter (december 2014)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten