dinsdag 4 september 2018

Tot ziens augustus!

Frisse ochtenden, vroeger donker, alle kinderen terug naar school. De zomer is weer voorbij. En dat vind ik helemaal niet zo erg want het betekent dat mijn favoriete seizoen eraan komt. In afwachting blik ik nog even terug op de voorbije maand.


Gelezen

Dit boek las ik voor de Maand van de klassiekers. Zelfs honderd jaar na verschijning is Annes verhaal nog steeds betoverend en inspirerend.

De Outsider is het eerste deel in de Bravelands-reeks, met de dieren van de Afrikaanse savanne in de hoofdrol. Een originele reeks waar vooral jongere lezers plezier aan zullen beleven.

Nog eentje voor de jonge garde: Het Grote Geschiedenis Doeboek van de makers van Historisch Dagblad. In tien chronologische hoofdstukken komt steeds een ander thema aan bod, gekoppeld aan een bepaalde periode uit de geschiedenis.

Midnight Sun - Trish Cook
De eerste wisselvallige dagen brachten ook een eerste verkoudheid met zich mee. Ik had nooit aan een luchtig, dun boek voor tussendoor en koos voor Midnight Sun van Trish Cook. Mijn recensie komt er snel aan!


En verder

- Zomer betekent meestal komkommertijd op televisie. Gelukkig is er nog Netflix. Mijn favorieten van de laatste tijd zet ik hier op een rijtje.
- Ook blikte ik nog even kort terug op onze vakantie
- Boekennieuws en nog meer boekennieuws: Tussen de regels #97, #98, #99 en #100!
- Dit najaar verschijnen er weer heel wat mooie, nieuwe boeken. Deze zes komen alvast op mijn verlanglijstje.
- De herfst is mijn lievelingsseizoen en dat komt niet alleen door de hierboven vernoemde nieuwe boeken. Er zijn genoeg andere redenen waarom ik al uitkijk naar het najaar.
- Het Boekenfestijn streek naar jaarlijkse gewoonte neer in Hasselt en hoewel het aanbod elk jaar lijkt te slinken, kwam ik toch nog met een mooie buit naar huis.


Wat waren jouw favorieten van augustus?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten