dinsdag 5 juni 2018

4 x creatieve boeken die ik pas las

Inspiratie is overal. Zo kan ik uren rondhangen op Pinterest en Instagram, maar ook creatieve boeken zijn vaak een bron van inspiratie. Deze vier las ik de afgelopen weken.



Art journaling & mixed media - Marieke Blokland
Je kent Marieke Blokland misschien wel van haar Youtube-kanaal en website Bloknote.nl. In dit boek gaat ze uitgebreid in op verschillende art supplies en hoe je ze onderling kan combineren. Ik haalde er heel veel inspiratie uit voor mijn journal, vooral wat technieken betreft. 

Quotes! Brushlettering voor iedereen - Carla Kamphuis
Carla Kamphuis schreef eerder al Kleur! Brushlettering voor iedereen. Deze dunne opvolger (amper 64 pagina's) staat boordevol quotes en ideetjes voor verschillende gelegenheden, van geboorte, over verjaardag tot feestjes. Jammer genoeg staan er maar weinig stap-voor-stap voorbeelden in en is het vaak een beetje gokken hoe Carla die prachtige creaties opgebouwd heeft.

Maak je eigen boek met Arne & Carlos - Arne Nerjordet & Carlos Zachrison
Arne en Carlos schreven al verschillende boeken over handwerken, maar in dit boek vertellen ze je alles over hoe je een eigen ideeën- en inspiratieboek kunt maken van restjes papier en stof, aandenkens, verpakkingen, ... Ook komen er een paar boekbindtechnieken aan bod. Hiervoor heb je wel wat extra materiaal nodig.

Penseel! Schrijven met penseel - Marjet Verhoef
Dit boek is prachtig vormgegeven, met heel wat mooie foto's. De uitleg is echter heel summier en gaat voornamelijk over materialenkeuze en -onderhoud. Voor technieken en oefeningen wordt verwezen naar een online cursus. Dit boek lijkt me dus eerder een soort voorbereiding op het echte werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten