woensdag 14 maart 2018

Wat ik dan zoal doe als ik niet lees

Dit jaar heb ik voor mijn doen nog maar weinig gelezen. Ik kan me het laatste weekend dat ik nog eens uren achter elkaar las en compleet in een boek verzonken was amper herinneren. En hoewel ik dat ergens wel jammer vind - vooral omdat er hier dan weinig recensies verschijnen - word ik tegelijk heel gelukkig van alle andere leuke dingen waar ik me tegenwoordig mee bezighoud.


Spaans leren met Duolingo
Dankzij een tip op Twitter ontdekte ik Duolingo, een app om vreemde talen te leren. Al jaren wil ik dolgraag Spaans leren, maar elke week een avond of twee les volgen zag ik dan weer niet zitten. Duolingo to the rescue! De app zit goed in elkaar en het voelt echt als spelenderwijs leren. Ondertussen kan ik al een paar héél nuttige Spaanse zinnetjes als: Yo soy un pato y yo hablo inglés. (Ik ben een eend en ik praat Engels.)

Bullet journaling
Eerlijk gezegd had ik verwacht dat deze hobby ondertussen zijn aantrekkingskracht wel verloren zou hebben, maar niets is minder waar. Het is nog altijd verschrikkelijk tof om mooie, originele spreads te maken en de laatste tijd gebruik ik mijn Leuchtturm ook steeds meer als art journal. Ik knip, plak, stempel, schilder er maar wat op los en maak in een mum van tijd vooral heel veel rommel. En met een beetje geluk uiteindelijk ook een mooie creatie. Mijn creatieve uitspattingen kun je trouwens hier bekijken.

Fotograferen
Er samen met mijn man op uittrekken, onze camera's in de aanslag. Ik word er zotgelukkig van. Zelfs twee weken geleden, bij min vijf, met blauwe vingers en een loopneus van de kou, had ik het diep vanbinnen lekker warm. Het resultaat van onze uitstapjes kun je hier terugvinden.

Sporten
Ook samen sporten is al jarenlang vaste prik in onze agenda's. Zo'n vier à vijf keer per week trainen we samen, ieder op zijn niveau weliswaar. En dat is leuk, heel leuk zelfs, maar vooral ook motiverend. Want als ik elke keer in mijn eentje naar de gym zou moeten gaan, zou ik veel vaker in gewoon in de zetel blijven hangen. (Zie ook het volgende puntje...)

Bingewatchen
Sinds we Netflix hebben, ontdek ik de ene na de andere geweldige serie, interessante documentaire en oude favorietjes. We begonnen het nieuwe jaar met Prison Break. De volle tachtig afleveringen, jawel. Ondertussen zijn we bij het vierde seizoen aanbeland en lijkt de ontknoping in zicht. Daarna wacht er een nieuw seizoen Homeland op ons en nog twee seizoenen van How to get away with murder.

Heb jij - naast lezen - nog andere favoriete bezigheden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten