donderdag 2 maart 2017

Tot ziens februari, welkom maart

"De tijd vliegt." Het zou zomaar de beginzin kunnen zijn van zowat ieder maandoverzicht dat hier verschijnt. Iedere keer schrik ik een beetje als er wéér een maand voorbij is en het wéér tijd is om de gelezen boeken van die maand op te lijsten.


Tot ziens februari!

Marie, codenaam Jeanne - Marc de Bel
Het derde en laatste deel uit de Pauwels-trilogie speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog. Marc de Bel zet hier weer een sterk verhaal en boeiende personages neer.

Als we elkaar terugzien - Kristin Harmel
Een prachtige historische roman over spijt, vergeving en keuzes maken. Zakdoekjes zijn geen overbodige luxe hoor.

Boek voor mijn dochters - Rowan Coleman
Een emotioneel relaas van een jonge vrouw die vecht om zichzelf te kunnen blijven. De geloofwaardigheid is bij momenten echter ver zoek, waardoor het verhaal me niet zo aangreep als ik verwacht had.

Zonder jou - Chantal & Priscilla van Gastel
Een beklemmende en grimmige thriller over een psychopathisch kind. Ik kreeg er gewoon de kriebels van. Een aanrader!

Echte liefde vind je in de boekhandel - Veronica Henry
Een boek over boeken, welke boekenwurm houdt daar nu niet van? Mijn recensie volgt snel!


En verder?

Ik kijk zo ontzettend uit naar de lente dat ik het niet kon laten om al een paar voorjaarsboeken te verzamelen. Daarnaast maakte ik onder het motto "Veertig dagen bewust" een lijstje met veertig dingen om te doen tijdens de Vasten.


Welkom maart!

In maart probeer ik uiteraard zoveel mogelijk dingen van bovengenoemde lijst af te strepen. Op leesvlak betekent dat o.a. dat ik drie kinder- en jeugdboeken, een boek in een andere taal en een zelfhulpboek ga lezen én een luisterboek ga beluisteren. Verder doe ik mee aan de blogtour rond Beschermduivel, een thriller van Ronald van den Broek.


Wat was jouw favoriete boek van de afgelopen maand?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten