maandag 10 augustus 2015

Mijn nieuwste aanwinst - Olympus OM-D E-M10

Een paar jaar geleden kocht ik een compactcamera van Olympus om mee op vakantie te nemen en later gebruikte ik hem ook voor de foto's op mijn blog. Hij maakte best leuke foto's, maar toch was ik nooit helemaal tevreden over het resultaat. De kleuren waren nooit heel levendig, er zat geen diepte in de foto's en de beeldstabilisator stabiliseerde mijn altijd trillende handen net niet voldoende, met een hoop bewogen foto's als resultaat. Zeker close-ups hadden altijd nog veel bewerking nodig voor ze toonbaar waren. Na lang wikken en wegen besloot ik dat het tijd werd om te investeren in een nieuwe camera. De zoektocht kon beginnen!


Zou een spiegelreflex mijn fotoproblemen oplossen? Of zou ik voor een systeemcamera gaan? En hoeveel geld wilde ik hier eigenlijk tegenaan gooien? Na rijp beraad met de elektronica-expert des huizes had ik mijn zinnen gezet op de Olympus OM-D E-M10, een systeemcamera met een wat retro uitstraling en veel mogelijkheden. Zo heeft hij een kantelbaar touchscreen en verschillende filters. Je kunt hem op automatische stand gebruiken, maar uiteraard kun je ook zelf diafragma en sluitertijd instellen. Perfect voor een beginner als ik! 

Thuis begon ik te experimenteren en ik nam hem ook mee op ons tripje naar Trier. Tot nu toe ben ik er echt super tevreden over en ik merk dat ik ook veel liever fotografeer dan met mijn vorig toestel. 



De automatische stand van deze Olympus maakt mooiere foto's dan ik ooit gemaakt heb mijn compactcamera. De kleuren zijn heel waarheidsgetrouw, er zit een mooie diepte in de foto's en hij is prettig in gebruik. Ook de beeldstabilisator doet meer dan zijn werk. Zelfs een romantisch huwelijksaanzoek in de paleistuin van Trier zorgde niet voor bewogen foto's!




Je merkt het, ik ben verliefd op mijn nieuwste aanwinst. In de toekomst ga ik vooral veel oefenen en experimenteren - jullie krijgen het resultaat ongetwijfeld te zien!

Met welke camera maak jij je foto's? Is een goede camera belangrijk voor je blog of volstaat een simpel toestelletje of je smartphone?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten