donderdag 2 april 2015

Tot ziens maart, welkom april!


Je merkt er nog niet veel van, maar het is dus wel degelijk april! We zullen het maar aprilse grillen noemen zeker? Gelukkig is dit weer wel perfect om al lezend door te brengen en dat is dan ook exact wat ik de laatste maand redelijk veel gedaan heb. Tijd voor een overzichtje!

Tot ziens maart!

Een week vakantie en een paar dunne(re) boeken doen wonderen voor mijn Goodreads Challenge want in maart las ik maar liefst tien boeken en kwamen er vijf recensies online, waaronder nog eentje van een boek dat ik in februari las, Zij die mij dood wensen van Michael Koryta - een meer dan geslaagde kennismaking met deze jonge auteur.

Het eerste boek dit ik uitlas in maart werd Tweede Leven van S.J. Watson. Ik was heel erg onder de indruk van Voor ik ga slapen, maar Tweede leven kon voor mijn gevoel niet tippen aan dit fantastische debuut.

Voor de blogtour van WPG Uitgevers las ik het tragikomische Wanneer wordt het ooit weer zoals het nooit is geweest van Joachim Meyerhoff, over een jongen die opgroeit op het domein van de psychiatrische instelling waar zijn vader directeur is. En het kinderperspectief bevalt me duidelijk wel, want ook De jongen die zijn vader zocht van John Boyne vond ik een fantastisch boek.

Verder las ik in maart nog eens een boek van mijn lievelingsauteur Jojo Moyes. De laatste liefdesbrief is een magisch verhaal en bijna net zo'n tranentrekker als Voor jou.

De rest van de maand (en mijn vakantie) vulde ik voornamelijk met een aantal fijne jeugdboeken. Het prachtig vormgegeven Het raadsel van alles wat leeft van Jan Paul Schutten en Oorlogspost van Leen De Laere bijvoorbeeld. De recensies hiervan lees je in de loop van de maand. Verder las ik nog twee boeken uit de bekende Ooggetuigen-reeks, eentje over de Titanic en eentje over de Eerste Wereldoorlog, maar hier komt geen recensie van online.

Ik vond ook nog tijd voor het Boekenweekgeschenk van Dimitri Verhulst en ik maakte kennis met het werk van de Zweedse topauteur Hakan Nesser. Zijn nieuwste boek Hemel boven Londen wist me helaas niet helemaal te overtuigen. 

Welkom april!

In april krijg ik nieuwe Billy boekenkasten!!! Ik heb al een hele tijd te weinig plaats voor al mijn boeken en daar gaat dit weekend verandering in komen. Omdat ik nog twijfel over de indeling ging ik alvast op zoek naar inspiratie.

Wat boeken betreft vind ik het altijd een beetje lastig om een lijstje op te geven voor de komende maand. Uiteindelijk lees ik toch meestal andere boeken dan ik gepland had. In ieder geval lees ik nu Als je het licht niet kunt zien van Anthony Doerr en daarna is normaal gezien De lege stad van Simone Van der Vlugt aan de beurt. De rest is ook voor mij nog een verrassing!


Wat was jouw favoriete boek van maart? En wat lees je in april?

5 opmerkingen:

  1. Ik kijk alvast uit naar eventuele foto's van je boekenkasten. Super hé, wanneer je aan de inrichting van die nog volledig lege boekenkasten kan beginnen. Ik wens je er alvast veel plezier mee dit weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier met de boekenkasten! Benieuwd ook naar de nieuwe Van der Vlugt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die foto's komen er zeker! Gelukkig is het een lang weekend ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn favoriete boek dat ik in maart heb gelezen was toch wel De consequenties van Nina Weijers. Erg bijzonder en apart!

    BeantwoordenVerwijderen