zaterdag 1 november 2014

Tot ziens oktober, welkom november!


Ongelooflijk maar waar, er is alweer een maand voorbij! In oktober kon ik niet alleen een pak leuke boeken aan mijn leeslijst toevoegen, ik kon ook vijf boeken afstrepen van deze veel te lange lijst, waarvan er twee duidelijk favoriet waren. Ik zette alle boeken nog even allemaal op een rijtje en ik kijk al even vooruit naar wat november zoal brengt!

Tot ziens oktober!

Oktober begon ik met De Veteraan van Johan Faber. Daarna ging ik door met Thuis in Virgin River van Robyn Carr, een boek dat ik las voor de Not Just Any Book Club. Verder las ik ook nog twee thrillers, één vertaalde (Aangeraakt van Lisa Gardner) en één van eigen bodem (Memento Mori van Jolka de Jong). Ik sloot de maand af met Somniyum van Karl Raats en Jan Bosschaert.

Mijn favoriete boek van oktober is zonder twijfel Aangeraakt van Lisa Gardner, een originele en geloofwaardige thriller over een gezin dat gekidnapt wordt, maar veel meer te verbergen heeft dan je zo op het eerste zicht zou denken. Ook de roman Thuis in Virgin River van Robyn Carr heeft me aangenaam verrast. Het was voor mij de eerste keer dat ik iets las van Lisa Gardner en Robyn Carr en het was in ieder geval een heel fijne kennismaking. Ik wil van deze twee dames zeker nog meer boeken lezen in de toekomst!

Verder introduceerde ik afgelopen maand een nieuwe wekelijkse rubriek Boek in Beeld. Iedere vrijdag geef ik een pas verschenen boek dat ik echt héél graag wil lezen wat meer aandacht. Zo kwamen Vier plus één van Jojo Moyes al voorbij, maar ook Ongrijpbaar van Bianca Nederlof, Schrijven Kreng! van Lisette Jonkman, Wat ik zeker weet van Oprah Winfrey en Het oude huis van Sarah McCoy.

Ook stapelde ik mijn roze boeken op tegen borstkanker en verzamelde ik een aantal herfstige boeken voor je om het najaar goed door te komen.


Welkom november!

November begint goed met mijn allereerste bloggersevent. Op 1 november ben ik samen met een groepje andere boekenbloggers uitgenodigd op een bloggerslunch in Antwerpen. We krijgen de kans om auteur Sophie Hannah en Mathew Pritchard, de kleinzoon van Agatha Christie, te ontmoeten. Ik vind het echt heel spannend en uiteraard breng ik later uitgebreid verslag uit van deze dag!

Verder mag ook een bezoekje aan de Boekenbeurs niet mankeren. Het is een jaarlijkse traditie geworden en hoewel mijn buit meestal niet te vergelijken is met de lading boeken die ik buitensleep op het Boekenfestijn, hou ik je zeker op de hoogte van mijn aankopen.

Naast deze twee leuke evenementen ga ik natuurlijk ook "gewoon" boeken lezen deze maand. Op mijn leesmenu voor november staan o.a. De Monogram Moorden van Sophie Hannah, Vier tegen één van Jojo Moyes (hier ben ik ondertussen al in bezig én ik vind hem leuk!) en De taarten van Marie van Claire Sandy. Aan deze recensieboeken hoop ik ook nog een paar boeken uit mijn eigen collectie te kunnen toevoegen vóór het einde van de maand.


Wat was jouw favoriete boek van afgelopen maand? En wat lees je allemaal in november?

2 opmerkingen:

  1. Eéntje? Dat vind ik altijd zo ontzettend moeilijk hé. Ik vermoed echter dat ik het meeste plezier heb beleefd aan 'Lucky in Love' van Jill Shalvis. Bij ieder boek dat ik van deze schrijfster lees ben ik binnen de kortste keren aan het lachen. Ontspannend, romantisch én vooral erg grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn favoriete boek van oktober... heel moeilijk!
    Engelbewaarders van Kristina Ohlsson en Oorlogskind van Camilla Läckberg zijn mijn favoriete.
    2 boeken die ik heel erg graag gelezen heb... jammer dat ze zo vlug uit waren!
    In november staan er alweer een aantal scandinavische thrillers op mijn lijstje... ik lees die zo graag! :)

    BeantwoordenVerwijderen