woensdag 13 augustus 2014

TAG | The Perfect Book Tag


Een tijdje geleden werd ik door Loranne van The Bookmarkers getagd voor The Perfect Book Tag. De bedoeling is dat je nadenkt over hoe het perfecte boek er voor jou persoonlijk uitziet en dat blijkt nog niet zo gemakkelijk te zijn!

  1. Hoe veel pagina’s telt jouw perfecte boek? 
    350 pagina's is ideaal. Een te dik boek schrikt me wat af en in een te dun boek krijgt het verhaal vaak niet de kans om zich goed te ontwikkelen.
  2. Is het een hardcover of een paperback? 
    Hardcover graag!
  3. Is het hoofdpersonage een man/jongen of een vrouw/meisje? 
    Bij voorkeur een vrouw, dat vind ik altijd makkelijker om me in te leven.
  4. Hoe veel heb je er idealiter (maar wel realistisch) voor betaald? 
    Ik hou van boekenkoopjes en zeker als het hardcovers zijn voor een prijsje, laat ons zeggen tien euro. Al wil ik voor een mooie hardcover ook best (veel) meer betalen.
  5. Hoe lang zijn de hoofdstukken?
    Hoofdstukken en de lengte ervan vind ik niet zo belangrijk, maar ik zou zeggen twintig pagina's.
  6. Is het boek geschreven in ik-vorm of hij/zij-vorm?
    De ik-vorm zorgt er meestal voor dat ik sneller in het verhaal kom.
  7. Is het papier spierwit of eerder gelig?
    Een beetje gelig of ivoorkleurig papier vind ik aangenamer om te lezen dan bijna lichtgevend spierwit.
  8. Is de cover glanzend of mat?
    Ik ben altijd fan van een matte cover met (glanzende) reliƫfletters voor de titel.
  9. Is je ideale boek een stand alone of deel van een trilogie/langere reeks? 
    Het liefst een stand alone. Ik slaag er meestal niet in om series effectief uit te lezen. Het eerste boek vind ik dan geweldig, maar het tweede boek valt me meestal zo tegen dat ik alles wat volgt links laat liggen. Alleen voor Het Kerkhof der Vergeten Boeken van Carlos Ruiz Zafon en The Divine Saga van Bernice Berkleef maak ik graag een uitzondering.
  10. Staat er op de voorkant een persoon of eerder iets abstract?
    Dat maakt mij niet uit, als de cover maar bij het verhaal past en zorgt voor liefde op het eerste gezicht!

Wie ondertussen de tag al gekregen heeft is mij een raadsel, dus daar waag ik me niet aan, maar iedereen die deze tag leuk vindt, mag hem zeker overnemen!

Hoe ziet jouw ideale boek er uit?

1 opmerking:

  1. Ik vind een paperback soms wel fijner lezen dan een hardcover. Maar een hardcover blijft wel veel mooier!

    BeantwoordenVerwijderen