vrijdag 1 augustus 2014

Favorieten van de maand juli


Juli was wat het weer betreft echt een fantastische zomermaand. En daar horen natuurlijk ook fantastische zomerboeken bij. Ik las zes boeken afgelopen maand en ik zet ze graag nog eens op een rijtje!

Joe & ik - Mireille Geus (Young Adult) ««««
Reislust - Esmir van Wering (Chicklit) «««
Ik - Margaretha van Andel (Jeugd) ««««

Ik las heel wat verschillende genres in juli, die allemaal erg in de smaak vielen, zeker de YA-boeken. Maar, mijn favoriete boek van juli was toch wel Dansen met herinneringen van Martin Gijzemijter. Hij schreef dit aangrijpende boek voor zijn vader toen zijn moeder overleed, om hem te helpen met het verwerkingsproces. Echt een geweldig mooi verhaal dat nog lang blijft nazinderen.

Verder konden jullie kennis maken met mijn favoriete niet-boekenblogs en maakte ik een lijstje van de populairste recensies hier bij Boekboetiek. Ook kwam er voor de tweede keer een Muziek in mijn hoofd-artikel online, waar ik boeken en liedjes aan elkaar koppel die voor mijn gevoel bij elkaar horen.

Juli was natuurlijk ook de maand waarin ik eindelijk de stap nam om mijn blog te verhuizen naar een eigen domein. Ik kreeg heel veel leuke reacties hierop en op de nieuwe layout, waarvoor ik jullie allemaal heel erg wil bedanken. Het had heel wat voeten in de aarde, maar ik ben er nog altijd geweldig blij mee.

In augustus mag je alvast recensies verwachten van o.a. De zomer aan het meer van Erica James en De Vergeten Muze van Engelmundus Lute. Augustus is ook Klassieke Literatuur Maand, dus ik begin (nog een keer) in Het verdriet van België van Hugo Claus in de hoop dat ik er dit keer wel doorkom. 

Tot de volgende keer!
Annelies


Wat was jouw favoriete boek van juli? Welk boek lees jij zeker in augustus?

3 opmerkingen:

  1. Ik heb vooral genoten van 'Vermoord in extase' (J.D.RObb) en de boeken van J.R.Ward. Eigenlijk kijk ik er vooral naar uit om naast een heel deel leuke boeken die ik mag recenseren (Heksenwaan, Het examen, De donkere kroon, ...) verder te lezen in de verslavende Black Dagger Brotherhood-reeks.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke lijst, hoewel het niet echt mijn genre is qua boeken... Ik lees liever lekkere thrillers. Ik ben (zoals je weet) nu bezig in de reeks van Karin Slaughter en ga hierna beginnen aan de 2 geweldige boeken van Sebastian Fitzek en Simon Beckett, 2 van mijn favo schrijvers.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben nu bezig in dansen met herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen