zaterdag 15 maart 2014

Nieuwe boeken!

Nu iedereen collectief begint te lentekriebelen wordt het hoog tijd voor een nieuwe lading frisse boeken. Kwestie van die eerste zonnige uren in je tuin of op je balkon goed door te brengen. Met de boeken die ik deze week in de brievenbus vond, kom ik alvast een paar lentedagen toe! En als het weer terug moest omslaan kan ik ze nog altijd lezen onder mijn fleecedekentje!

Gekke dingen die klanten in boekwinkels zeggen van Jen Campbell won ik bij Bibiesboeken. (Bedankt, Bibi!) Het is een grappig, dun boekje met allemaal gesprekjes die plaatsvonden in boekenwinkels. Leuk voor tussendoor!

Illusie van Andrew Mayne is een thriller met een cover om U tegen te zeggen. Ik vind hem zo mooi! Hopelijk is het verhaal even mooi: Jessica Blackwood, FBI-agente, was in een vorig leven illusioniste. Zij is de enige die een aantal bizarre, onverklaarbare seriemoorden kan oplossen.
Dit boek kreeg ik van De Crime Compagnie voor recensie.

Ik had afgelopen maand nog meer geluk in het spel! Bij Storyhunters won ik Gedane Zaken van Amanda Hodgkinson. (Ik las eerder al Britannia Road 22 van dezelfde auteur, mijn recensie lees je hier.) Gedane zaken is een roman die zich afspeelt in het Engeland van de vorige eeuw. Birdie Farr heeft toen ze twintig was haar kind afgestaan voor adoptie. Als ze later trouwt en nog een kind krijgt, gaat ze op zoek naar het meisje dat ze ooit afstond.

De Kindertrein van Christina Baker Kline vertelt het verhaal van Vivian, een weesmeisje dat per trein van de Amerikaanse oostkust naar de Midwest wordt gebracht, in de hoop op een beter leven. Ik had nog nooit eerder van die 'kindertreinen' gehoord en vind het idee op zich al choquerend. Ik hoop op een ontroerend verhaal in de stijl van Kom naar huis van Julie Kibler. Dit boek kreeg ik voor recensie van uitgeverij Artemis & Co.


Tot de volgende keer!
Annelies

7 opmerkingen:

  1. Ik ben erg benieuwd naar je recensie van Gedane zaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je in de prijzen/boeken bent gevallen. Vooral het eerste boekje ben ik zelf benieuwd naar, ik vermoed dat het erg grappig moet zijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben zeer benieuwd naar De Kindertrein van Christina Baker Kline!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het eerste boekje lijkt me leuk, het ziet er ook tof uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook benieuwd naar Gedane zaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie aanwinsten! Ik wil ze zelf allemaal ook lezen.

    BeantwoordenVerwijderen