dinsdag 1 oktober 2013

Favorieten van de maand september


September is voor mij een vrij goeie leesmaand geweest. Ik had een week vakantie dus ik heb wel wat kunnen inhalen. Ik ben nu helemaal klaar voor de nieuwe najaarsboeken, maar eerst nog een overzichtje van mijn favorieten van september.

Matroesjka - Ilse Annegarn «««½
Het meisje en de soldaat - Aline Sax «««««
Gesualdo - Jeroen Terlingen «««
Onder ogen zien - Bart Debeer & Steven Slos «««½
De lijst van al mijn wensen - Grégoire Delacourt ««««
De Schakel - Franck Thilliez ««««
Pompeji, de vergeten stad - Tatiana Pedrazzi «««

Het beste boek dat ik in september las was dus overduidelijk Het meisje en de soldaat, een ontroerend jeugdboek (+10) over een blind meisje en een zwarte soldaat tijdens de Eerste Wereldoorlog. Ook De Schakel en De lijst van al mijn wensen zullen me nog lange tijd bijblijven.

Verder ging in september aan de slag met mandala's en kreeg ik van Gijs de Werker van Usem note cards een proefsetje kaartjes om mee te experimenteren. Ik werd ook nog een keer genomineerd voor de Liebster Award en ik schreef over boekverfilmingen die eraan zitten te komen. Ook zette ik alvast wishlists voor het najaar op een rij, die vind je hier en hier.

In oktober mag je alvast recensies verwachten van Jij veranderde mijn leven van Abdel Sellou, Wat Odette niet vertelde (maar James allang wist) van Edward Kelsey Moore, Klassiek van Anton van Hooff en De twaalf stammen van Hattie van Ayana Mathis.


Wat bracht september voor jou? En wat verwacht je van oktober?


Tot de volgende keer!
Annelies

9 opmerkingen:

  1. Leuke maand heb jij gehad! Mandala's kleuren vind ik erg leuk, ik ben benieuwd naar de recensies. Vooral die over Odette en James!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent erg productief geweest Annelies. Ik ben vooral benieuwd naar 'De lijst van al mijn wensen', maar door jouw bericht ook naar 'Het meisje en de soldaat'. Bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat september zo goede leesmaand voor je was! Voor mij was dit helaas een minder goede maand. Het mooiste boek van de maand september vond ik Voor jou van Jojo Moyes. Deze maand wil ik lezen: Hart van alle dingen (Elizabeth Gilbert, verschijnt 10 oktober!), Wolfskinderen (John A. Lindqvist), Puur (Andrew Miller) en Goden van Gotham (Lindsay Faye). Mocht ik nog een boek extra kunnen lezen dan ga ik voor Ik zal er zijn (Holly Goldberg Sloan). En o ja! Ik wil ook nog Spinder lezen van Simon van der Geest. De winnaar van de Gouden griffel 2013. Hmm.. toch wat meer dan verwacht. Ben trouwens heel erg benieuwd geworden naar Het meisje en de soldaat, die gaat ook op mijn lijstje. (Misschien dan ook nog maar De jongen die tien concentratiekampen overleefde toevoegen?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor jou is echt heel mooi he! Je hebt nog best wat boeken op je lijstje staan, veel leesplezier!

      Verwijderen
  4. Ik kan altijd genieten van lezen in deze maand. Gewoon op de bank met een pot thee.

    Groetjes Pippa

    BeantwoordenVerwijderen