zondag 15 september 2013

Nieuwe boeken!


De laatste weken leek het wel alsof het ene leuke cadeautje na het andere in onze brievenbus viel. Allemaal hele mooie boeken die ik graag met jullie wil delen!


Van uitgeverij De Kern kreeg ik een leesexemplaar van Wat Odette niet vertelde (maar James allang wist) van Edward Kelsey Moore toegestuurd. Het boek verschijnt pas in oktober en schijnt echt een aanrader te zijn voor liefhebbers van Een Keukenmeidenroman. Dit belooft de flaptekst: 
Plainview, Indiana - een klein slaperig stadje in het zuiden van de VS. In de jaren 60 ontmoeten de schoolvriendinnen Odette, Clarice en Barbara Jean elkaar zo vaak ze kunnen in Earl's 'All-You-Can-Eat', waar onder het genot van milkshakes en hamburgers een onverbrekelijke vriendschap ontstaat. Veertig jaar later is die vriendschap nog net zo belangrijk voor de drie vrouwen, en ontmoeten ze elkaar nog steeds elke week op dezelfde dag en dezelfde tijd bij Earl's. Het leven is voor geen van hen makkelijk geweest, maar Odette wist haar vriendinnen door dik en dun te steunen. Nu staat zij zelf voor het grootste gevecht van haar leven, en is het tijd voor Clarice en Barbara Jean om hun eigen geesten uit het verleden onder ogen te komen.

De postbode had het kennelijk moeilijk met Klassiek van Anton Van Hooff. Het karton was er af gehaald en lag op de brievenbus, het boek zat er gelukkig veilig (en zonder al te veel beschadigingen) in. Wel zo handig met het regenweer van de laatste week natuurlijk. Klassiek is een samenhangende geschiedenis van de Grieks-Romeinse wereld.

Op woensdag stond onze lieve Russische buurvrouw aan de deur met een pakje in haar handen en de woorden: "Post vor oe!" Die post bleek mijn welkomstgeschenkje te zijn van de Club van Echte Lezers van uitgeverij Atlas Contact. Ik werd aan het begin van de week al overspoeld met tweets over het leuke tasje en begon zelf al ongeduldig te worden. Was ik wel op tijd met mijn inschrijving? Ja hoor! Het leuke linnen tasje en het boek De twaalf stammen van Hattie zijn nu van mij!

MatroesjkaGesualdo

Daarnaast kreeg ik nog twee e-books voor recensie. Matroesjka van Ilse Annegarn  (bij uitgeverij Mooi Media) - je kent haar misschien nog van Passie & Piemelbloemen - en Gesualdo van Jeroen Terlingen (bij uitgeverij LetterRijn). Het eerste boek gaat over een moeder die bericht krijgt van de dochter die ze zeventien jaar geleden opgaf voor adoptie, het tweede boek is het levensverhaal van Italiaans componist Carlo Gesualdo.

Zoals je ziet kan ik er dus weer even tegen wat leesvoer betreft. Het is overduidelijk dat het nieuwe boekenseizoen (en daarmee ook bijna de herfst) aangebroken is en dat vind ik helemaal niet erg zo!


Tot de volgende keer!
Annelies

9 opmerkingen:

  1. De twaalf stammen van Hattie lijkt me echt heel mooi, maar ik was zelf helaas te laat met inschrijven... Ik kijk in ieder geval uit naar alle recensies. :)
    Wat Odette niet vertelde (maar James allang wist) heeft een leuke kaft en het verhaal lijkt me ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk he al die nieuwe boeken?! Kan me er echt op verheugen, lekker binnen met een stapel boeken :) Leuke nieuwe boeken heb je weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei oei oei! Genoeg te lezen dus! Ik heb Wat Odette niet vertelde (maar James allang wist) ook klaarliggen. Maar er 'moeten' nog zo veel andere boeken gerecenseerd worden.

    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk niet dat het mijn genre is, maar ik wens je heel veel leesplezier! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De twaalf stammen van Hattie heb ik ook gekregen maar zonder het tasje vond ik wel raar. Wat Odette niet vertelde (maar James allang wist) ligt hier ook klaar. En Gesualdo las ik gisteren uit. Heb ook nog leesvoer genoeg dat klaar ligt voor een recensie. Ben benieuwd waar je eerst aan gaat beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Twaalf Stammen van Hattie heb ik ook gekregen. Ik ben er erg benieuwd naar :)

    BeantwoordenVerwijderen