vrijdag 26 juli 2013

Mijn doelen voor de Leesmarathon!



Ik vertelde jullie eerder al dat Joany van Craving Pages de allereerste Nederlandse Leesmarathon organiseert volgende week (29 juli t.e.m. 4 augustus). Ik doe dus ook mee, alleen wordt het nu wel stilaan tijd om mijn doelen te gaan bepalen. Hoeveel en welke boeken wil ik die week zeker lezen?


Ik moet gewoon een volledige week werken, dus echt uuuren lezen zit er niet in. Toch wil ik graag meer boeken lezen dan anders. Normaal gezien lees ik tegenwoordig zo'n twee boeken per week. Voor de leesmarathon wil ik er daar graag vier van maken. Daarom niet allemaal even dik natuurlijk!

Glazuur

Voor jou - Jojo Moyes
Louisa's wereld is klein. Ze werkt in een café om de hoek en woont nog bij haar ouders, en hoewel ze ergens wel weet dat haar vriend Patrick niet de liefde van haar leven is, passen ze goed genoeg bij elkaar. Lekker overzichtelijk. Wills wereld is ook klein. Vroeger had hij alles wat hij zich kon wensen - een goede baan, avontuurlijke vakanties, een mooie vriendin - maar door een ongeluk zit hij in een rolstoel, verlamd vanaf zijn nek. Door de chronische pijn en zijn wanhoop ziet hij maar één uitweg. Wanneer Louisa haar baan kwijtraakt, gaat ze aan de slag als Wills verzorger, en het duurt niet lang voor de tegenpolen botsen. Als ze ontdekt wat Will voor ogen heeft, besluit Louisa alles op alles te zetten om hem van gedachten te doen veranderen. Maar hoe overtuig je iemand dat er nog zo veel avonturen te beleven zijn, als je zelf de wereld niet durft te ontdekken?

Glazuur - Lisette Jonkman (Dit boek telt ook mee voor mijn Ik lees Nederlands! uitdaging.)
Sophie baalt van haar nietige baantje bij het grote reclamebureau CopyBlinders. Dat haar vroegere beste vriendin Karlin haar baas is geworden en een relatie heeft met Sophies grote liefde Rein, helpt ook niet mee. Als Sophie voor de zoveelste keer vernederd wordt, is de maat vol: ze neemt het heft in eigen handen. Hou je vast!

Het verhaal van mijn zelfmoord - Viktor Staudt (Dit boek telt ook mee voor mijn Ik lees Nederlands! uitdaging.)
Viktor Staudt heeft een goede baan, houdt zich fysiek en mentaal in conditie met hardlopen en zwemmen en stort zich regelmatig in het uitgaansleven. Ogenschijnlijk gaat het goed met hem, maar wat bijna niemand weet is dat Viktors leven wordt beheerst door paniekaanvallen en depressies. Hulpverleners kunnen hem niet helpen of bereiken. Als Viktor geen uitweg meer ziet, besluit hij op station Amsterdam RAI voor de trein te springen. Hij overleeft de zelfmoordpoging, maar raakt zijn benen kwijt. Het is wrang dat pas ná deze dramatische gebeurtenis een goede diagnose (borderline-persoonlijkheidsstoornis) werd gesteld en Viktor de juiste medicijnen kreeg voorgeschreven.

De kleine hand - Susan Hill
Als boekhandelaar Adam Snow op weg naar huis de verkeerde afslag neemt, stuit hij op een vervallen landhuis. Bij de voordeur aangekomen voelt hij opeens de onmiskenbare sensatie van een kleine, koude hand die in de zijne glijdt. Eerst is Adam vooral in verwarring over het incident, maar al snel krijgt hij last van angstaanvallen en nachtmerries. Wanneer hij op onderzoek uitgaat, krijgt hij steeds vaker en steeds onheilspellender bezoek van de kleine hand...

Nog niet ingeschreven voor de Leesmarathon? Doe het snel hier!



Wat is jouw doel voor de Leesmarathon?

7 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ik ben normaal niet zo voor chicklits, maar deze lijkt me echt tof. Heb er al veel goede recensies over gelezen.

      Verwijderen
  2. Wat Anneke zei :P Glazuur is echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik wil ook vier boeken lezen. Dat boek van Viktor Staudt lijkt me heftig, ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil graag drie boeken lezen tijdens de leesmarathon, maar welke dat precies zijn daar ben ik nog niet helemaal aan uit. Kiezen is zo moeilijk :p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke en interessante boeken succes met de marathon

    BeantwoordenVerwijderen