zondag 9 juni 2013

Mijn bucket list


Sinds de gelijknamige film met Jack Nicholson en Morgan Freeman is het ook op blogs een waar fenomeen geworden: bucket lists, oftewel dingen die je nog wilt doen voor je doodgaat. Nu heb ik altijd een beetje het gevoel gehad dat een bucket list iets is voor mensen die nooit tevreden zijn met wat ze al hebben, altijd maar meer willen, maar een tijdje geleden kreeg ik opeens zo'n dat-wil-ik-ooit-nog-eens-doen-gevoel toen ik mensen zag paardrijden en ik besloot voor mezelf ook een bucket list te maken. En ik maakte gelijk ook een lijstje met dingen die ik al wel gedaan/meegemaakt heb en die anders ook op mijn bucket list zouden staan. Kwestie van dankbaar te zijn voor alles wat ik al heb meegemaakt in mijn leven!


Dingen die ik ooit in mijn leven nog wil doen, in willekeurige volgorde:

  • Met een Amerikaanse muscle car (mee)rijden. Denk aan: een knalgele Chevrolet Camaro o.i.d.
  • Een rondreis maken door het zuiden van de Verenigde Staten. (Misschien in combinatie met nummer 1?)
  • Paardrijden in het bos of op het strand. Als het even kan zonder zadel.
  • Schieten. Als in: schieten met een pistool. Dat lijkt me echt geweldig om te doen, maar ik heb zelfs nog nooit geschoten op de kermis, dus misschien moet ik daar dan toch maar eerst mee beginnen.
  • Rome bezoeken. Ik ben in het zesde middelbaar zo stom geweest om op Turkijereis te gaan in plaats van op Italiëreis en daar heb ik nu nog spijt van, al heb ik in Turkije ook heel wat mooie dingen gezien.
  • High tea in Londen samen met mijn mama. Ik ben al een keer in Londen geweest, maar heb daar geen echte high tea mee kunnen maken én thee drinken zit in de familie dus ik neem gelijk mama mee!
  • De landingsstranden van Normandië bezoeken.
  • Tajine eten in Marokko.
  • Een strike gooien bij het bowlen.
  • Een boek schrijven. Helaas ben ik een betere lezer dan dat ik een schrijver ben.
  • De slagvelden rond de Somme bezoeken. De Vlaamse slagvelden van WOI heb ik al een paar keer gezien, maar die rond de Somme en Verdun nog nooit.
  • De koop van mijn leven doen in de Kringloopwinkel. Heb ooit een trenchcoat van Burberry gevonden voor 25 euro, maar hij was spijtig genoeg veel te groot!
  • Naar de film gaan en de hele zaal voor mij (of voor ons twee) alleen hebben. Vorige week bij Fast & Furious 6 was het bijna gelukt, maar op het laatste nippertje kwamen er nog een paar andere koppels bij.
  • Trouwen :-)
  • Met een onbeperkt budget shoppen bij Standaard Boekhandel.
  • Zelf pizza- en pastadeeg maken.
  • Iemands droom doen uitkomen.
  • Meehelpen bij een archeologische opgraving. Het was als kind mijn droom om archeologe te worden. Tot ik besefte dat je als archeoloog nu niet bepaald veel kansen hebt op de arbeidsmarkt.
  • Op safari gaan in Afrika.
  • Een hond hebben.
  • Een sigaar roken op Cuba. Ik rook niet, maar ooit wil ik een Cubaanse sigaar op kunnen steken in Havana.
  • Een hot stone massage.
  • Eindelijk de perfecte kleur rode lipstick vinden en er ook mee durven buiten komen.
  • Een eigen bibliotheek bezitten. (Met een laddertje!)
  • Naar Alaska gaan en daar met een hondenslee rijden. Deze heb ik aan mijn lijstje toegevoegd na het lezen van Wildernisjaren van Linda Nijlunsing.
  • Vin Diesel en Emily Deschanel ontmoeten.
  • Een universitair diploma halen.
  • Meer tatoeages laten zetten dan ik al heb. (Sorry mama en papa!)
  • Op huwelijksreis gaan naar Bora Bora. Ja, daar waar je hotelkamer een eiland is.
  • Een bad nemen in gesmolten chocolade.

Dingen die ik al gedaan/meegemaakt heb en die anders bij op mijn bucket list zouden staan:
  • Kreta en het paleis van Knossos bezoeken.
  • Een tatoeage laten zetten.
  • De bibliotheek van Efeze zien.
  • De steen van Rosetta in het echt zien.
  • De verkoopsakte van ons eigen huis ondertekenen.
  • Mijn eigen blog beginnen.
  • Naar Disneyland gaan.
  • Mijn rijbewijs halen.
  • Italiaans ijs eten op de Piazza del Duomo in Milaan.
  • Een thuismatch van AC Milan in San Siro meemaken.
  • Aan land gaan op Santorini.
  • Uitgaan in Londen.
  • Met een onbeperkt budget shoppen op het Boekenfestijn.
  • Beyonce zien in het Sportpaleis.
  • De liefde van mijn leven ontmoeten.
  • De Last Post bij de Menenpoort meemaken.
  • Met de metro Londen doorkruisen.
  • Lachen tot ik in mijn broek plas.
  • Barcelona bezoeken.
  • Met een rupsvoertuig/tank meerijden. Ik was een jaar of zes denk ik, en ik ben er bijna afgevallen, maar ik heb het overleefd!
  • Dansen in de regen.
  • Erachter komen dat toeval niet bestaat.

Dat is alles wat ik voorlopig kan bedenken. Volgens mij is dit al ruim voldoende om een heel leven mee te vullen, maar als ik nog ergens op kom, vul ik deze lijst zeker aan!

Wat staat er allemaal op jouw bucket list? En wat kan je al doorstrepen?

10 opmerkingen:

  1. Leuke lijst. Ik hoop dat er veel voor je mag uitkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een leuke bucket list. Veel dingen zou ik ook nog willen doen. Naar Rome bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet zo'n decadente bestemming als Bora Bora dus dat moet ooit eens lukken he :-)

      Verwijderen
  3. Hi Annelies!

    Wat heb je een leuke blog. Ik kwam je tegen via Bloglovin waar ik sinds kort lid van ben. Ben net begonnen met mijn eigen blog en ik vind je blog erg inspirerend! Zo te zien hebben we een redelijk gelijke smaak qua boeken. Ik ga je volgen!

    Groetjes! Bibi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bibi! Welkom op mijn blog! Ik heb ook even op die van jou gekeken en je bent goed op dreef zo te zien. Veel lees- en blogplezier!

      Verwijderen
  4. Ohh, je hebt al aardig wat interessante dingen gedaan! Ik hou ook een Bucketlist bij, zowel van de dingen die ik wil doen als de dingen die ik heb gedaan. Bora Bora is één van de plaatsen die ik in mijn leven MOET bezoeken. Het ziet er altijd zo mooi uit.

     Mel@thedailyprophecy.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarschijnlijk valt het heel erg tegen eens je er geweest bent, maar een mensen moet toch dromen he!

      Verwijderen
  5. Rome doen!!!!! Ik ben er nu en is zeker de moeite waard. Als ik thuis ben lees ik heel je lijst maar deze sprong er lekker tussen uit, wel leuk zon lijst, ik had iets wat erop leek maar dit is veel gaver,, misschien ook maar eens een lijst maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, super! Daar maak je toch zeker een blogpost over he? Misschien moet je het eens proberen op bucketlist.org!

      Verwijderen