zaterdag 1 juni 2013

25 boekige feitjes over mezelf


Vorige week las ik op Craving Pages een leuk artikel over blogster Joany. Ze nodigde alle bloggers uit om 25 boekige feitjes over zichzelf op een rijtje te zetten en ik ging de uitdaging aan. Hou je vast: 25 boekige feiten over moi!

1. Al zolang ik me kan herinneren is lezen mijn favoriete hobby.
2. Ik ben een echte hardcoverlover.
3. Ik lees zowat alle genres, behalve fantasy. Op de één of andere manier is mijn verstand daar te klein voor. Ik snap dat soort boeken (of films) in dat genre gewoon niet en ik kan me er ook niet in inleven.
4. Ik word helemaal blij van boekcatalogi en ik kan er uren in snuffelen en aanduiden welke boeken ik wil lezen.
5. Ik maak lijstjes. Lijstjes van te lezen boeken, lijstjes van gelezen boeken, lijstjes van boeken die ik in mijn bezit heb, ... Lijstjes!
6. Mijn favoriete leesplek is de hoek van ons salon, onder een dekentje, met een tas thee.
7. Ik lees nooit bed en ik heb ook nooit begrepen wat mensen daar nu leuk aan vinden. Je krijgt pijn in je armen, pijn in je nek en het is er nooit licht genoeg.
8. Ik koop heel graag boeken, maar (bijna) alleen als ze goedkoop zijn. Stiekem ben ik heel erg gierig en vind ik boeken vaak veel te duur voor wat je krijgt.
9. Ik kan uren doorbrengen in een boekenwinkel en toch zonder iets te kopen naar huis gaan.
10. Boeken die bekend staan als must read of bestseller vind ik meestal helemaal niks.
11. Ik ben heel zuinig op mijn boeken en ik zorg er goed voor. Geen ezelsoren of gekraakte ruggen hierzo!
12. Ik leen niet zo graag boeken uit, tenzij aan mensen waarvan ik zeker weet dat ze ook zorg dragen voor mijn boeken.
13. Van een eng boek lezen kan ik minstens even bang worden dan van een enge film.
14. De bibliotheek is mijn tweede habitat.
15. Ik lees heel veel op mijn e-reader, maar er gaat niets boven een echt papieren exemplaar.
16. Ik vind het heel moeilijk om te lezen met muziek of tv aan. Al heb ik het ondertussen wel een beetje onder de knie, vroeger kon ik het helemaal niet, had ik absolute stilte nodig.
17. Een nieuw boek in mijn brievenbus vinden, maakt mijn dag helemaal goed!
18. Al mijn hele leven droom ik van een grote boekenkast met een laddertje.
19. Als kind speelde ik heel vaak "bibliotheekje".
20. Met mijn bril op zie ik er bijna net zo uit als de "bibliothecaresse" die ik toen speelde.
21. Als ik lees kan er een bom naast mij ontploffen, ik heb het niet gehoord.
22. Als ik een boek goed vind, heb ik de neiging om er tegen iedereen over te beginnen.
23. Ik vind het geweldig als mensen mij om leestips vragen. Expert, ik :-)
24. Mijn leeslijst is ondertussen quasi eindeloos.
25. Mijn vader en ik hebben bijna dezelfde boekensmaak. Handig als het over cadeautjes gaat!

Wat zijn jouw boekige feitjes zoal?

10 opmerkingen:

  1. Grappig. Ik lees juist altijd in bed, omdat ik zittend erg last krijg van mijn nek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk lijstje en sommige punten lekker herkenbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk om te lezen! Sommige feitjes stemmen overeen (blij worden van een boek in de brievenbus, snuffelen in catalogi), andere zaken gelden niet voor mij (ik lees juist het liefste in bed en ik kom nooit in een bibliotheek).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar zitten er een paar heel herkenbare tussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees bijna alleen maar fantasy ;) Ik kan me gewoon hele dagen verliezen in die werelden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, er zitten wel herkenbare punten tussen!
    Lezen in bed vind ik wel erg fijn, vooral met de e-reader is dit stukken makkelijker geworden. Ook maak ik wel eens ezelsoren of vouwen. Beschadigde boeken vind ik mooi, het laat zien dat het gelezen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 8, 9, 11, 12, 15 en 18 gaan over mij! 3 gedeeltijk, ik lees niet alle genres (thrillers doen mij niets), maar zeker geen fantasy. Ik heb hetzelfde. Ik kan me niet inleven in die verhalen, omdat ze te extreem zijn. Daarentegen is magical realism mijn favoriete genre. Ik ben gek op magie, maar het moet zich wel afspelen in een wereld die lijkt op die van ons.
    Boekig feitje over mij: Ik ben een boekenverzamelaar. Als ik gek ben op een boek, wil ik er zoveel mogelijk exemplaren van hebben. Van mijn lievelingsboeken kan ik wel acht exemplaren hebben *schaam*. Dan wel het liefst verschillende uitgaven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha geweldig! Zo krijg je snel een hele bibliotheek bij elkaar :-)

      Verwijderen