woensdag 12 juni 2013

Boeken van toen #5

Al bijna een jaar lang pen ik na het lezen van een boek mijn persoonlijke mening hier neer op mijn blog. Natuurlijk las ik in het preblogtijdperk ook veel boeken en ook toen al schreef ik mijn deskundige mening neer in een Uitgelezen-boekje, ieder boek kreeg van mij een score op 10. In deze rubriek deel ik het leukste en meest opvallende leesvoer van toen met jullie!

PassieDe kleine vreemdeling

Passie - Tilly Bagshawe
Milly Lockwood Groves heeft het helemaal gehad met de paardenfokkerij van haar ouders. Ze droomt er nog altijd van om jockey te worden, maar nadat ze door een val in het ziekenhuis belandde, heeft haar vader haar verboden wedstrijden te rijden. Sindsdien bestaat Milly's leven uit kookcursussen volgen en het zoveelste debutantenbal in Londen bijwonen. Maar de komst van de Amerikaanse Bobby Cameron brengt hier verandering in. Milly valt als een blok voor de knappe, blonde paardentrainer. Als hij haar dan ook nog vraagt om een jaar op zijn ranch in California te komen werken, hoeft ze niet lang na te denken...

Als ik me goed herinner was dit de allereerste chicklit die ik ooit las. Was het toen al wel een apart genre? Ik vond het in ieder geval een geweldig vermakelijk boek, heel luchtig en leuk voor op vakantie! Ook de andere boeken van Tilly Bagshawe zijn zeker aanraders.
Score in 2008: 9/10


De verloren tempel - Tom Harper
Het opschrijfboekje van een stervende archeoloog, een niet eerder ontcijferde, mysterieuze code uit het oude Griekenland, een charmante avonturier vol bravoure, een mooie vrouw met verborgen motieven... En een drieduizend jaar oude schat.
Al die tijd is de schat verborgen gebleven. Nu staat men op het punt hem te vinden en blijkt dat iedereen hem wil hebben. Geen enkel middel wordt geschuwd, want wie hem in handen krijgt, bepaalt het lot van de wereld...

Dit spannende boek boordevol actie en avontuur neemt je mee op een ware tijdreis! Voor de liefhebbers van historische romans die verre van saai zijn!
Score in 2009: 8.5/10


Voor altijd - Cecelia Ahern
Al sinds hun kindertijd zijn Rosie en Alex onafscheidelijk. Rosie is dan ook ontroostbaar als Alex met zijn familie van Dublin naar Boston verhuist. Rosie besluit om naar de hotelschool in Boston te gaan als ze van school af is. Zo hoeven ze elkaar maar een jaar te missen. Maar het loopt anders. Rosie raakt zwanger en blijft bij haar ouders wonen om voor haar dochtertje te kunnen zorgen, terwijl Alex met een Amerikaanse trouwt.
Hun magische band houdt beiden op de been tijdens alle ups en downs in hun levens, maar geen van beiden weet of hun vriendschap de jaren en kilometers - of nieuwe relaties - zal overleven. In Rosie's achterhoofd speelt altijd de vraag of ze misschien ooitmeer hadden kunnen worden dan goede vrienden. Misverstanden, omstandigheden en pure pech hebben hen uit elkaar gehouden, maar als de ultieme kans zich aandient, zullen ze dan alles op het spel zetten voor echte liefde?

Feelgoodboek van de auteur van P.S. I love you. De boeken van Ahern hebben altijd dat tikkeltje magie in zich dat je dag helemaal goed maakt en je het leven door een rose bril doet zien!
Score in 2009: 8/10


De kleine vreemdeling - Sarah Waters
Tijdens een stoffige zomer wordt een dokter bij een patiënt in het eenzame landhuis Hundreds Hall geroepen. Het ooit voorname Georgiaanse gebouw, dat al meer dan twee eeuwen wordt bewoond door de familie Ayres, is nu in verval: het metselwerk brokkelt af, de tuin staat vol onkruid, de klok op het stalgebouw is stil blijven staan op twintig voor negen. De eigenaars – moeder, zoon en dochter – worstelen met de veranderende maatschappij, maar ook met hun eigen conflicten. Of wordt de familie Ayres door iets onheilspellenders gekweld? Dokter Faraday weet nog niet hoe nauw en angstaanjagend hun verhaal met het zijne verweven zal raken.

Deze spookachtige thriller heeft me echt de stuipen op het lijf gejaagd, dat staat me na 4 jaar nog levendig voor de geest. Aanrader!
Score in 2009: 9/10

2 opmerkingen: