vrijdag 30 november 2018

Tot ziens november, welkom december!

Ik heb nog even tijd nodig om te beseffen dat de laatste maand van het jaar aangebroken is. In mijn hoofd is het pas eind september. Wat zijn de laatste weken omgevlogen! Tijd voor een overzicht van de boeken die ik las in november.


Gelezen

Na het prachtige Meisjes en wetenschap komt schrijfster en illustratrice Rachel Ignotofsky nu met dit inspirerende boek over bekende en veel minder bekende sportvrouwen. Ook dit boek zal een breed publiek aanspreken en zal hopelijk heel wat meisjes (en jongens) kunnen motiveren en inspireren.

Cody - Bernice Berkleef
Een aantal jaar geleden las ik Flame, fantasydebuut van Bernice Berkleef, en ik was dan ook aangenaam verrast toen ik las dat ze overgeschakeld was op het thrillergenre. Cody is zeker een originele thriller te noemen. Helaas wordt het verhaal bij momenten wat langdradig. Als je je daarover kunt zetten, krijg je een onverwachte ontknoping als beloning.

Met zijn jongste telg heeft Koen Strobbe zichzelf overtroffen. Gras is origineel en nagelbijtend spannend en zit bovendien vol actie waardoor je dit boek maar moeilijk kunt wegleggen. Na vier boeken begint er zich stilaan een Strobbe-stijl af te tekenen en daar ben ik grote fan van geworden. 

De vos en de ster - Coralie Bickford-Smith
Dit prachtige prentenboek trok mijn aandacht op de Boekenbeurs en toen ik het bij de bibliotheek zag liggen, twijfelde ik geen seconde. Je bent er zo doorheen, maar wat is dit boek mooi vormgegeven. Echt genieten!

Geluisterd

Dit boek is gebaseerd op het levensverhaal van Lale Sokolov, een Slowaakse Jood die in april 1942 gedeporteerd wordt. De SS benoemt hem tot "Tätowierer". Bijna drie jaar lang markeert hij zo duizenden gevangenen bij hun binnenkomst in het kamp. Heather Morris tekende zijn uitzonderlijke verhaal op en maakte er een prachtig, indrukwekkend eerbetoon van.

Ik weet een geheim - Tess Gerritsen
Rizzoli en Isles staan altijd garant voor spanning en suspense. Tess Gerritsen weet als geen ander de spanning op te bouwen en komt dan met een ontknoping waar je even stil van bent. Ook deze twaalfde Rizzoli & Isles-thriller is weer een topper!

En verder

- bracht ik een bezoekje aan de Boekenbeurs samen met mijn papa. De buit bleef beperkt tot een prachtige, nieuwe editie van Een kerstvertelling en een paar andere boeken die ik tijdelijk overgemaakt heb aan de kerstman.
- genoot ik van een langverwachte bijkletsdate met Liesbet! We trokken naar Antwerpen voor lekker eten, drinken en een snuifje kerstsfeer.
- ben ik goed op weg om mijn Goodreads Challenge te halen. Nog vijf boeken te gaan!
- zette ik ook weer heel wat boekennieuwtjes op een rijtje. Je kunt ze hier nalezen: #110, #111, #112, #113.

In december

- ga ik volop voor kerstsfeer! Andere jaren ben ik al veel vroeger in de stemming, maar volgens mij ben ik nu toch goed op weg om het een december to remember te maken. Jij ook?

Wat was jouw favoriete boek van november? Heb je ook een kerstfavoriet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten