donderdag 28 juni 2018

4 x boeken die ik deze vakantie wil lezen

Nog even geduld en dan breekt ook voor ons de zomervakantie aan. Zoals elk jaar neem ik me voor om veel te lezen, dus maakte ik alvast een lijstje. (Ik vergeet daarbij voor het gemak maar even dat ik nog altijd twee boeken van mijn lijstje van vorig jaar moet lezen...)



Wat Alice vergat - Liane Moriarty
Van deze schrijfster las ik eerder al Het geheim van mijn man en dat beviel heel goed. De boeken die daarna verschenen spraken me niet zo aan, maar Wat Alice vergat dus weer wel. Ik heb nu eenmaal een zwak voor alles wat met neurologie en geneeskunde in het algemeen te maken heeft.

Zondagskind - Judith Visser
Hetzelfde geldt voor Zondagskind, een verhaal over een jong meisje dat opgroeit met autisme in een tijd waarin hier nog niet zoveel over bekend was. Ik heb alleen nog maar lovende recensies gelezen over dit boek, dus ik ben heel benieuwd.

I know why the caged bird sings - Maya Angelou
Sinds ik de documentaire over haar leven (Still I rise) zag op Netflix, ben ik geïntrigeerd door deze bijzondere, sterke vrouw. I Know Why the Caged Bird Sings is het eerste deel van haar autobiografie en verscheen al in 1969. Er volgden door de jaren heen talloze heruitgaven, maar het verhaal zou nog niks van zijn kracht en schoonheid verloren hebben.

Hemelwater - Charles Martin
Met een beetje geluk krijgen we niet te veel hemelwater over ons heen tijdens de vakantie en kan ik deze nieuwe roman van Charles Martin in het zonnetje lezen. Nadat ik Over bergen heen beluisterde ben ik fan van deze Amerikaanse auteur, die vaak vergeleken wordt met Nicholas Sparks. (Mijn recensie van Over bergen heen hebben jullie nog tegoed!)

Welke boeken wil jij deze vakantie zeker lezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten