dinsdag 4 april 2017

Tot ziens maart, welkom april!

Daar is de lente! Daar is de zon! Mijn winterdip kan weer voor een hele tijd de kast in, die ruil ik om voor zomerschoenen en zonnebrillen. Het lijkt erop dat ik samen met die winterdip ook mijn blogdip ergens ver weg heb geparkeerd. Ik heb meer zicht op wat ik in de toekomst wil met mijn blog. En dat is eigenlijk helemaal niks spectaculairs, maar het voelt wel goed. Het geeft me niet alleen meer rust in mijn hoofd, maar ook meer zin om te lezen. En dat zie je aan het aantal gelezen (én geluisterde) boeken!


Gelezen in maart

Mijn eerste kennismaking met deze schrijfster was direct raak! Pittige personages, goede verhaallijnen, ... Ik heb er weer een favorietje bij!

Dit boek over bodyshaming greep me bij de keel en maakte me zo boos en opstandig. Ik moest het regelmatig even wegleggen, zo hard kwam het binnen.

Een aanstekelijk en inspirerend boek over handlettering. Ik leerde geen wereldschokkende nieuwe dingen, maar raakte wel geïnspireerd om zelf aan de slag te gaan.

Beschermduivel is een onrustwekkende thriller over wraak nemen en beschermen wie je lief is. De schrijver hanteert een toegankelijke, heldere schrijfstijl en weet je tot op het einde in spanning te houden.

Het Boekenboek - Mirjam Noorduijn & Veerle Vanden Bosch
Het Boekenboek is een leesgids bomvol kinder- en jeugdboeken. Ik zou het een naslagwerk willen noemen, maar het is veel meer dan dat. Recensie volgt snel!

De groene pompoen - Herman Coenen
Tof prentenboek over een pompoen die groen blijft terwijl alle andere pompoenen oranje kleuren en de wijde wereld intrekken. Te schattig! 

Berre & Fleur - Annemie Berebrouckx
Dit prentenboek over liefde en vriendschap laat je met een warm gevoel achter. Annemie Berebrouckx zorgde niet alleen voor het mooie verhaal, maar ook voor de prachtige illustraties.

Soldaat Wojtek - Bibi Dumon Tak
Soldaat Wojtek is een waargebeurd verhaal over een beer die tijdens de Tweede Wereldoorlog de mascotte wordt van het Poolse legereenheid. Bibi Dumon Tak schetst hier een ontroerend beeld van de band tussen mens en dier.

Geluisterd in maart

De vrouw met de sleutel - Vonne van der Meer
Een paar jaar geleden begon ik al een keer in dit boek, maar toen vond ik het echt niet interessant. Als luisterboek kon het verhaal me wel boeien. Ik vond het een heel bijzondere ervaring om door de schrijfster voorgelezen te worden over een vrouw die mensen voorleest. 

Zijspoor - Josha Zwaan 
In Zijspoor vertelt Josha Zwaan openlijk over de ongeneeslijke ziekte van haar zoon. Gedurende anderhalf jaar houdt ze een dagboek bij waarin ze getuigt over de wanhoop en het verdriet die haar overvallen wanneer haar zoon in het ziekenhuis belandt, maar ook over de troost die ze vindt bij haar familie. Ik zat regelmatig met tranen in mijn ogen te luisteren naar dit aangrijpende verhaal.

Blind Date - Marelle Boersma 
Eerdere thrillers van Marelle Boersma bevielen me altijd prima, maar Blind Date vond ik vooral heel vaag. Ik bleef met veel vraagtekens achter en weet nog altijd niet of ik tijdens het luisteren nu iets gemist heb of dat het verhaal gewoon zo in elkaar zit.


En verder?

Maart was ook de maand waarin ik luisterboeken herontdekte en aan de slag ging met kalligrafie en poëzie. Daarnaast vertelde ik jullie wat meer over hoe en waarom ik blog, wat ik er zoal van leerde en waar ik mijn inspiratie haal.


Welkom april!

Eerst en vooral ga ik deze maand genieten van een weekje welverdiende vakantie! Eind maart begon ik nog in De kleine getuige van Jillian Hoffman, dus daar ga ik eerst mee verder. Ook De man die zichzelf in Auschwitz liet opsluiten van Pascal Vanenburg en Wachten op een wonder van Sarah Loudin Thomas liggen klaar.


Welke boeken wil jij zeker lezen deze maand?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten