zondag 22 mei 2016

Tussen de regels #1

De laatste tijd lees ik steeds vaker toffe boekennieuwtjes waarvan ik denk dat ze jullie ook wel zullen interesseren. En dus zet ik die vanaf nu gewoon regelmatig op een rijtje voor jullie, in Tussen de regels!


* Lena Dunham, bekend van Not that kind of girl, gaat haar schooldagboeken uitgeven. De opbrengst van Is it evil not te be sure gaat naar Girls Write Now, een organisatie die jonge meisjes begeleidt bij het schrijven.

* Uitgeverij Zomer & Keuning gaat An ounce of Hope van Sophie Jackson vertalen. Stil van jou zal dit najaar in de winkels liggen. Voor mij het perfecte excuus om het nog een keer te lezen!

* Bijna dertien jaar na het verschijnen van het originele boek, komt er in september een speciale YA-versie uit van Dan Browns De Da Vinci Code. Het gaat om een bewerking van het origineel, aangepast aan lezers van dertien jaar en ouder.

* En nog meer goed nieuws voor YA-fans: de Boekenkrant komt met een special over Young Adult. De eerste editie van de BKYA is verkrijgbaar vanaf 6 juni!

*  Van De Monogram Moorden hoopte ik al dat het niet het laatste boek van Sophie Hannah over de geniale detective Hercule Poirot zou zijn en dat blijkt nu ook niet het geval te zijn! In september komt er een opvolger uit die De nieuwe erfgenaam zal heten. De eerste hoofdstukken zijn hier nu al in het Engels te lezen.

* De Zuid-Koreaanse schrijfster Han Kang heeft met haar boek De Vegetariër de Man Booker International Prize gewonnen. Het verhaal op zich spreekt me niet zo aan, maar die cover... <3


Wat vind jij van de cover van De Vegetariër? Zou jij het lezen?
Heb jij verder nog leuk boekennieuws?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten