woensdag 3 februari 2016

Tot ziens januari, welkom februari!

Het lijkt wel alsof januari een eeuwigheid geduurd heeft. De feestdagen liggen alweer ver achter ons en ik droom stiekem al van de lente. Na december afgesloten te hebben met drie boeken op rij die me niet wisten te overtuigen, duurde het dit jaar even voor ik weer in de leesstemming geraakte. De meeste van de recensies uit dit lijstje gaan dus nog over boeken die ik vorig jaar las.


Tot ziens januari

Op de Boekenbeurs in november kocht ik Haar naam is Poppy Day van Amanda Prowse. Ik had zoveel goeie dingen gehoord over deze roman over de vrouw van een vermiste militair dat ik het wel moest kopen. Helaas was het verhaal zo ongeloofwaardig dat mijn leesplezier al snel wegebde.

Kleermakerszit, het debuut van Layla Alizadah was één van de laatste boeken die ik las in december en ook hier was ik niet zo enthousiast over. Je merkt heel goed dat de schrijfster talent heeft, maar het komt jammer genoeg niet tot uiting.

Een andere Boekenbeursaanwinst (die ik later terugvond onder de kerstboom) was Literary Listography, een soort van leesdagboek waar in je al je boeken kunt oplijsten. Ik vul nog regelmatig lijstjes aan en kan dit boek zeker aanbevelen als je nog een cadeautje zoekt voor een echte boekenwurm.

Ook Shoot! van Anki Wijnen was een meer dan geslaagd kerstcadeautje. Het boek heeft een mooi plekje gekregen in mijn boekenkast en iedere keer als ik het doorblader krijg ik zin om te fotograferen.

In januari begon ik met een boek dat al sinds de zomer ongelezen in mijn kast stond, de misdaadroman Over mijn vader niets dan goeds van Pieter Helsen. Die recensie heb je in februari dus zeker nog tegoed.

Daarna ging ik verder met het nieuwste boek van Jen Minkman, Het laatste licht. Deze paranormale young adult heeft meer in zich dan alleen een liefdesverhaal en net zoals in haar vorige boeken brengt Jen ook hier weer een onbekende religie/cultuur onder de aandacht.

En toen begon ik zonder al te veel verwachtingen aan een boek dat wel eens mijn favoriete boek van dit jaar zou kunnen worden, ook al is het jaar nog jong. Wat was het lang geleden dat een boek me nog zo in de ban hield. Ik heb het over A pound of flesh van Sophie Jackson, eind vorig jaar in het Nederlands uitgekomen als Stuk van jou. Ook de aansluitende novella Love and always moest er al snel aan geloven en het tweede deel van deze trilogie, An ounce of hope, wordt ongetwijfeld het eerste boek dat ik lees in februari.

Welkom februari

Zoals ik al zei, wordt An ounce of hope het eerste boek van februari. Ik hoop daarna zonder een al te grote book hangover door te kunnen gaan met Het huis op de heuvel van Eve Chase en Een leven na jou van Jojo Moyes, het langverwachte vervolg op Voor jou.

Ik kocht een paar weken geleden ook nog drie boeken, waaronder Blijf waar je bent, de nieuwe thriller van Sharon Bolton, dus met een beetje geluk kan ik die ook nog aan mijn gelezen lijst toevoegen tegen het einde van deze maand.


Wat was jouw favoriete boek van de afgelopen maand?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten