zondag 14 februari 2016

RECENSIE | An ounce of hope (A pound of flesh #2) - Sophie Jackson

Max O'Hare heeft het zwaar te verduren gehad in zijn leven. Vlak nadat ze hun ongeboren kindje verliezen, verlaat zijn vrouw Lizzie hem van de ene dag op de andere waarna hij verzwelgt in zelfmedelijden en zijn drugsverslaving. Wanneer hij uiteindelijk ontslagen wordt uit het afkickcentrum, probeert hij zijn leven weer op de rails te krijgen. Dat lijkt hem aardig te lukken, tot hij Grace Brooks ontmoet. Achter haar eeuwige lach schuilt echter een gebroken vrouw. Langzaam maar zeker groeien ze naar elkaar toe, maar zullen ze er ooit in slagen hun verleden achter zich te laten en elkaar gelukkig te maken?

25397287

De ergste book hangover aller tijden waar ik na A pound of flesh mee achterbleef, kon ik niet anders bestrijden dan met méér Sophie Jackson. Dit tweede deel van de trilogie is nog niet naar het Nederlands vertaald, maar dat kon me niet tegenhouden.

In An ounce of hope speelt Wes' beste vriend Max de hoofdrol. Eerlijk is eerlijk, daar had ik in eerste instantie zo mijn twijfels over, want in het vorige boek vond ik hem absoluut niet sympathiek. Toch weet Sophie Jackson hem hier zo neer te zetten dat je gewoon niet anders kunt dan van hem gaan houden. Net zoals van Grace, die haar eigen gevecht voert met het verleden. Allebei willen ze zo graag een nieuwe kans op geluk en tegelijk zijn ze er zo vreselijk bang voor dat het hen bijna verscheurt. Hun relatie lijkt dan ook gedoemd om te mislukken, als er van een relatie al sprake kan zijn, na wat ze hebben meegemaakt.

Liefhebbers van de betere romantiek kunnen ook hier hun hartje weer ophalen. De nadruk leek in dit boek meer op de erotische scènes te liggen dan in A pound of flesh, maar niet in die mate dat het me stoorde. Tegelijk zijn de personages een stuk complexer, hun problemen serieuzer en hun verleden nog duisterder dan dat van Wes en Kat, waardoor ze evengoed onder je huid kruipen.

Sophie Jackson is ondertussen één van mijn favoriete auteurs geworden en als alle New Adults zo goed geschreven zijn en me zo kunnen raken als haar boeken, dan heb ik er zonder twijfel ook een nieuw favoriet genre bij. Haar personages zijn stuk voor stuk fantastisch en haar schrijfstijl zorgt ervoor dat je haar verhalen niet leest maar lééft.

Wat mij betreft is dit tweede deel net niet zo sterk als het eerste, maar dat was ook bijna onmogelijk. Ik kijk alvast reikhalzend uit naar het derde deel van deze trilogie dat verschijnt in juni (met Riley in de hoofdrol!) en naar de tweede novella over Kat en Wes die uitkomt in april.

An ounce of hope
Sophie Jackson
Aantal pagina's: 384