vrijdag 28 augustus 2015

Stempels met Karakter

Goed nieuws voor iedereen die als kind gek was van stempelen: net zoals kleuren is het weer helemaal hip én ook dik oké voor volwassenen! Natuurlijk kun je een hele collectie kant-en-klare stempels vinden in de winkel, maar als je op zoek bent naar een unieke stempel met net dat tikkeltje meer, dan moet je bij Karakter Prints zijn.


Een aantal jaar geleden kwam oprichter Bart Heesen in contact met de letterpress-techniek bij het ontwerpen van een geboortekaartje voor zijn zoontje Faas en hij was onder de indruk van de eenvoud ervan. Via een gepensioneerd drukker leerde hij zelf de techniek en zo werd Karakter Prints geboren. Eenmaal bezig met het maken van eigen drukvormen, kwam hij op het idee om ook stempels te gaan maken.

Zo gebeurde het dat ik een tijdje geleden via de Facebookpagina van Karakter Prints een custom made stempel won. Lang hoefde ik niet na te denken, ik wou er graag eentje met de gegevens van mijn blog, omdat ik al een hele tijd vruchteloos op zoek ben naar mooie visitekaartjes. Een mooie stempel zou dat probleem in één klap oplossen!

Normaal gezien werkt Bart vanuit een ontwerp dat de klant aanlevert, maar ik had alleen een paar voorbeeldjes van gestempelde visitekaartjes die ik leuk vond. Gelukkig denkt hij ook graag mee na over een design en een paar dagen later belandde er een ontwerp in mijn mailbox dat helemaal was wat ik wou.

Afgelopen week viel dit pakketje dan eindelijk in de brievenbus; een prachtige stempel, leuk verpakt en met een persoonlijke boodschap erbij. Het motto Crafted with care is niet uit de lucht gegrepen, de passie waarmee Bart zijn ambacht beoefent is overduidelijk.



Ik kocht blanco visitekaartjes (dit zijn trouwens Artist Trading Cards van het merk Daler-Rowney) en ging aan de slag. Ik ben heel blij met het resultaat. Ieder kaartje is nét een beetje verschillend en dat maakt het net zo leuk. I'm a happy girl!


Ben jij ook een "stempelaar"? Wat voor stempel zou jij wel willen hebben/laten maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten